-

Nieuwste

Lokale winkeliers ontmaskeren Meilandjes: ‘Een grote poppenkast!’

Martien Meiland

De eigenaar van het Uithoornse filiaal van kaasketen Alexanderhoeve betrapte Martien Meiland op puur theater. “Toen Martien een seintje kreeg, ging dat handje van hem omhoog”, klinkt het.

Voor de opnames van het televisieprogramma Chateau Bijstand woonden de Meilandjes een maand lang in Uithoorn. Daar maakten ze entertainment van het bijstandsleven. Winkeliers doen nu een boekje open over hun irritante gedrag.

Poppenkast

Nu doet ook de bekende kaaswinkel Alexanderhoeve een boekje open. De eigenaar, meneer Arie, getuigt in Story en zegt dat hij Martien persoonlijk meemaakte. Hij zegt dat het een grote act is.

Meneer Arie gelooft geen snars meer van de Meilandjes. “Het is één groot toneelspel! Martien liep langs mijn winkel zoals jij en ik hier ook lopen. Vervolgens wachtte hij buiten de winkel van Brownies & Downies tot de cameraploeg gereed was en zij hun voorinspectie hadden gedaan. Dat duurde een minuut of vijf.”

Handje van Martien

Daarna begon Martien zich te gedragen zoals we hem kennen op televisie: hysterisch. Dat is dus allemaal gespeeld. “Toen Martien een seintje kreeg dat ze zover waren, ging dat handje van hem omhoog en liep hij als Martien Meiland de tv-ster de lunchroom in. Na tien minuten stond hij weer buiten. Het is poppenkast, die act van hem. Martien is nep!”

Ook de uitbaatster van de winkel Lady’s Fashion denkt er hetzelfde over. Zij zegt dat de Meilandjes alles spelen. Daarom wilde ze zelfs niet meewerken aan het programma. “Ik wil die mensen hier niet hebben. Ik zou me doodschamen als ik achteraf op tv zou zien dat het allemaal om de Meilandjes zou draaien.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder