-

Nieuwste

Wilfred Genee doet boekje open over stoppen Vandaag Inside

Wilfred Genee

Wilfred Genee zegt dat het verstandiger is om even niets te zeggen over het stopzetten van Vandaag Inside. Dat vertelt hij in zijn radioshow The Friday Move op BNR. “Het heeft op dit moment niet zo veel zin om in emoties te reageren.”

De presentator geeft toe dat de emoties de voorbije week hoog opliepen. “Dan denk ik dat het verstandiger is om even een pas op de plaats te maken. Als je vanuit emoties allerlei dingen gaat roepen wordt het allemaal veel lastiger”, klinkt het.

Hij vraagt zich af wat hij anders had kunnen doen. “Ik denk dat ik in deze situatie wat rustiger en ingetogener ben geweest en niet heb geprobeerd om alles op te lossen.” Daarmee verwijst hij naar de rel rond Akwasi. “Toen vlogen Johan en René elkaar via de media in de haren.”

Over de beslissing om te stoppen van Johan Derksen, vertelt hij: “Johan besloot om te stoppen en ik vond dat wij daar solidair in moesten zijn.” Sindsdien heeft hij een rustige week gehad. “Ik ben een paar dagen met mijn kinderen naar het strand geweest in Scheveningen.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder