Nieuwste
Bestuur Bij1 Amsterdam stapt boos op vanwege racisme
De gooi naar het fractievoorzitterschap van Bij1 Amsterdam krijgt een bizarre wending. De leiding gaat momenteel naar een persoon die niet eens in de gemeenteraad zetelt.
Het bestuur is woedend afgetreden. In een mail van de leden wordt een heleboel vuile was buiten gehangen. Het gaat om foute praktijken met geld tot fraude op de stemlijst.
De poppen gingen aan het dansen toen fractievoorzitter Jazie Veldhuyzen begin september ziekteverlof nam. Twee andere factieleden, Nilad Ahmadi en Carla Kabamba, ruzieden om het voorzitterschap.
Vrijdag leek het erop dat Kabamba de fakkel zou overnemen, maar Ahmadi verzette zich hevig. Nu komt aan het licht dat geen van beiden het wordt. Activist Dinah Bons wordt fractievoorzitter. De beslissing is van bovenaf opgedrongen en dat vindt de lokale fractie maar niets.
Racisme en fraude
Vertrekkende bestuursleden beweren dat Ahmadi wellicht door fraude hoog op de kieslijst stond. Om de campagne niet negatief te beïnvloeden, is dat tijdens de verkiezingen niet naar buiten gebracht. Het bestuur zegt ook dat er binnen de fractie onduidelijkheid is over financiële middelen.
Meer nog. Binnen Bij1 zou er sprake zijn van anti zwart racisme en afrofobie. “Met lede ogen kijkt men toe hoe zwart politiek talent wordt weggepest”, klinkt het.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.