-

Nieuwste

Jeroen wil telefoon uit rioolput vissen en verdrinkt

rioolput

Jeroen De Smet (48) uit Sint-Maria-Oudenhove is in de nacht van zaterdag op zondag op een gruwelijke wijze overleden. Na een avondje stappen verdronk hij in een rioolput nadat hij zijn mobieltje eruit wilde vissen. Zijn moeder getuigt: “Onze Jeroen was heel voorzichtig. Hij reed zelfs niet met de auto omdat er al te veel jonge mensen stierven in het verkeer.”

Zijn ouders, Christine De Cooman en Marc De Smet, kunnen zijn overlijden niet bevatten. “Tijdens kermis Oudenhove waren we weggeweest naar café ’N haze’”, vertelt partner Ilse. Een vriend bood hem nog een lift aan, maar Jeroen wilde niet wachten en wandelde naar huis. “Volgens de politie moet zijn smartphone in het riool in de Oudenhovestraat, niet zo ver van de Processieweg, gevallen zijn.”

Jeroen opende het riooldeksel om zijn telefoon op te vissen. “Blijkbaar zijn daarbij gassen vrijgekomen uit het riool, waardoor hij flauwgevallen is. Daardoor zakte hij verder in het riool. Op die manier is Jeroen verdronken. Tussen 23.45 en 0.36 uur heeft hij mij enkele berichten gestuurd. Die had ik op dat moment niet gezien. Het geluid van mijn mobiel staat uit als ik ga slapen”, getuigt Ilse.

Getuigen zagen Jeroen die avond nog wandelen. De partner vervolgt: “Hij was toen met zijn mobieltje bezig. Die mensen hebben hun auto geparkeerd en toen ze wat later terugkeerden, zagen ze dat Jeroen vastzat in de rioolput. Zij hebben nog tevergeefs geprobeerd om hem eruit te trekken. Toen ze merkten dat dit niet lukte, belden ze bij buurtbewoners aan om hulp te vragen, maar alle hulp kwam te laat.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder