-

Algemeen

Bridget Maasland zwaar onder vuur: ´Belachelijk dure prijzen!´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Bridget Maasland is de laatste tijd volop in het nieuws vanwege haar cosmeticalijn Grapes. Wat begon als een community voor vrouwen in de overgang, blijkt volgens criticus Victor Vlam vooral een commercieel platform te zijn. Hij vindt dat Bridget haar producten voor veel te hoge prijzen verkoopt en noemt haar aanpak hypocriet.

Een Community of een Verkoopsstrategie?

Bridget Maasland heeft een online community opgericht waar vrouwen die in de overgang zitten ervaringen kunnen delen. Op het eerste gezicht lijkt dit een mooi initiatief, maar volgens Victor Vlam is er een andere reden achter deze opzet. Hij beweert dat de community vooral bedoeld is om dure verzorgingsproducten te verkopen en dat de webshop het werkelijke doel is van de hele opzet.

Hoge Prijzen en Kritiek

In de podcast De Communicado’s laat Victor Vlam zich kritisch uit over de prijzen van de producten in Bridgets webshop. “Dit dient allemaal één doel en dat is het verkopen van extreem dure producten,” stelt hij. Volgens hem wordt er gedaan alsof de community is opgericht om taboes rondom de overgang te doorbreken, maar in werkelijkheid draait het vooral om commercie. “Het is gewoon een veredelde webshop en het is een verschrikkelijk dure webshop,” benadrukt hij.

Dure Bodylotion en Andere Producten

Victor noemt als voorbeeld een bodylotion van Grapes, die 30 euro kost voor 200 milliliter. “Dat is echt extreem duur,” zegt hij. “Nergens anders betaal je zo’n prijs voor een gewone bodylotion.” Hij vindt het dan ook misleidend dat Bridget zich presenteert als iemand die vrouwen wil helpen, terwijl ze volgens hem vooral financiële winst nastreeft.

Slimme Marketing of Hypocrisie?

Dat Bridget een commerciële strategie hanteert, begrijpt Victor nog wel. “Als je een sterke community bouwt, voelen mensen zich verbonden en zijn ze eerder geneigd om producten te kopen, zelfs als ze duur zijn,” legt hij uit.

Maar wat hij moeilijk kan accepteren, is de manier waarop Bridget haar onderneming presenteert. “Ze doet alsof ze er alleen is om vrouwen te helpen en taboes te doorbreken, terwijl ze in werkelijkheid een webshop runt.”

De Kracht van een Community

Het is een bekende marketingstrategie: het opbouwen van een hechte community rondom een merk, zodat klanten zich verbonden voelen en sneller iets kopen. Dit gebeurt in allerlei sectoren, van mode tot beauty en voeding. In dat opzicht is de aanpak van Bridget Maasland niet uniek. Het verschil is volgens critici dat zij haar platform presenteert als een plek voor bewustwording en taboedoorbreking, terwijl de focus in werkelijkheid op verkoop ligt.

Is de Kritiek Gegrond?

Niet iedereen is het eens met Victor Vlam. Fans van Bridget Maasland wijzen erop dat kwalitatieve huidverzorging vaak duurder is en dat haar producten misschien gewoon een luxe alternatief bieden. Bovendien staat het consumenten vrij om te bepalen of ze een product wel of niet kopen. Toch blijft de discussie bestaan of de prijzen gerechtvaardigd zijn of dat Grapes vooral inspeelt op de emoties van vrouwen in de overgang.

Toekomst van Grapes

Het is afwachten of de kritiek invloed zal hebben op het succes van de cosmeticalijn van Bridget Maasland. Mogelijk zal ze haar strategie moeten aanpassen of beter uitleggen waarom haar producten zo geprijsd zijn. Of consumenten zich laten afschrikken door de negatieve publiciteit, zal de komende tijd blijken. Voorlopig lijkt de discussie over haar webshop nog niet voorbij.

Algemeen

Dit is waarom nieuwslezeres Annechien Steenhuizen al zes maanden afwezig is: ”Veel sterkte”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Annechien Steenhuizen is voor veel Nederlanders een bekend gezicht als presentatrice van het NOS Journaal. Al jaren brengt ze het laatste nieuws in huiskamers door het hele land. Maar sinds september 2024 ontbreekt ze plotseling op de buis. Haar afwezigheid duurt inmiddels meer dan zes maanden en roept steeds meer vragen op. Wat is er met haar aan de hand? En keert ze überhaupt nog terug?

Langdurige afwezigheid zonder verklaring

De laatste keer dat Steenhuizen het NOS Journaal presenteerde, was in september 2024. Sindsdien lijkt ze volledig uit de schijnwerpers verdwenen. Geen publieke mededelingen, geen updates op sociale media, en vooral: geen concrete uitleg over haar afwezigheid. In een medialandschap waar kijkers gewend zijn om geïnformeerd te worden over de afwezigheid van prominente gezichten, leidt dat tot veel speculatie.

Mediadeskundige Victor Vlam besloot op onderzoek uit te gaan en nam contact op met de NOS. Zijn doel was simpel: opheldering krijgen over waarom een van de vaste gezichten van de omroep al meer dan een half jaar ontbreekt.

“De NOS was heel duidelijk,” vertelt Vlam. “Ze willen er absoluut niets over kwijt. Het gaat om een familiekwestie en dat is privé. Wanneer ze terugkomt, weten we niet, en ook wat er precies aan de hand is, blijft onduidelijk.”

Komt Steenhuizen ooit nog terug?

Wat Vlam vooral opvallend vindt, is dat de NOS niet wil bevestigen dat Steenhuizen überhaupt terugkeert.

“Ik heb expliciet gevraagd: Is het zeker dat ze terugkomt? Dat zou toch een logisch antwoord moeten zijn,” zegt Vlam. “Maar daar willen ze geen uitspraken over doen. Ze vermijden het om te zeggen dat ze terugkomt, en dat vind ik wel heel opmerkelijk.”

Dat leidt automatisch tot verdere vragen. Is de situatie zo ernstig dat ze misschien nooit meer terugkeert? Gaat het om een gezondheidsprobleem? Is er iets ernstigs gebeurd binnen haar familie? Of heeft ze zelf besloten om een punt te zetten achter haar televisiewerk?

Volgens Vlam is dat speculeren, maar één ding is duidelijk: “Als het een tijdelijke situatie was, dan zou de NOS dat gewoon kunnen zeggen. Het feit dat ze dat niet doen, suggereert dat ze óf zelf niet weten wat er gaat gebeuren, óf dat het echt heel serieus is.”

Gezondheidsproblemen of familiedrama?

Wanneer een bekende Nederlander voor langere tijd verdwijnt zonder verklaring, ontstaat er vanzelf speculatie. In het geval van Steenhuizen liggen er verschillende scenario’s voor de hand.

Vlam zegt daar niet te diep op in te willen gaan, “want dat helpt haar niet,” maar hij erkent dat een lange afwezigheid meestal wijst op iets ernstigs.

“Het zou een gezondheidsprobleem kunnen zijn, of iets binnen haar directe omgeving. Denk aan een ernstig ziek familielid, een plotseling overlijden of een persoonlijke crisis. Maar we weten het niet, en dat maakt het extra mysterieus.”

Een andere optie is dat Steenhuizen zelf heeft besloten om afstand te nemen van de televisiewereld. Werken als nieuwslezer bij de NOS brengt een zekere mate van stress en publieke druk met zich mee. Sommige collega’s van Steenhuizen, zoals Sacha de Boer, kozen in het verleden bewust voor een leven buiten de spotlights.

Of Steenhuizen eenzelfde beslissing heeft genomen, is nog onbekend. Maar als dat het geval zou zijn, zou je verwachten dat de NOS daar transparanter over zou zijn.

Vergelijking met andere tv-gezicht Annechien Steenhuizen

De situatie van Steenhuizen doet denken aan de tijdelijke verdwijning van andere bekende presentatoren. Een recent voorbeeld is Floortje Dessing, die lange tijd afwezig was vanwege persoonlijke omstandigheden. In haar geval werd uiteindelijk bevestigd dat ze worstelde met de verwerking van het overlijden van haar vader en dat ze zichzelf een periode van rust had gegund.

Ook Eva Jinek verdween tijdelijk uit de media, maar daar werd meteen bij gezegd dat ze een pauze had genomen om zich te richten op haar gezin. Bij Steenhuizen ontbreekt zo’n duidelijke verklaring.

“Het feit dat we al meer dan zes maanden niets horen, betekent dat de situatie echt anders is dan bij anderen die tijdelijk uit beeld verdwenen,” aldus Vlam.

Wat zeggen kijkers?

Kijkers beginnen de afwezigheid van Steenhuizen steeds meer op te merken. Op social media vragen fans zich af wat er met haar aan de hand is.

“Waarom is Annechien al zo lang niet op tv? Wat is er gebeurd?” vraagt een gebruiker op X.

Een ander merkt op: “Ik mis Annechien in het NOS Journaal. Haar manier van presenteren was altijd zo prettig. Hopelijk gaat alles goed met haar.”

De NOS heeft tot nu toe geen verdere reacties gegeven, behalve de eerdere verklaring dat het om een privékwestie gaat.

Wat betekent dit voor de NOS?

De NOS heeft meerdere vaste nieuwslezers, waardoor het journaal gewoon doorgaat zoals altijd. Presentatoren als Winfried Baijens, Rob Trip en Simone Weimans nemen de taken van Steenhuizen moeiteloos over.

Toch heeft haar afwezigheid invloed op het imago van de NOS. Een vertrouwd gezicht dat opeens verdwijnt zonder uitleg, leidt tot vragen en onrust bij kijkers.

“Het is een gevoelig onderwerp,” zegt Vlam. “De NOS is natuurlijk niet verplicht om alles te delen, maar wanneer een journalistieke instelling transparantie hoog in het vaandel heeft staan, kan zo’n stilzwijgen averechts werken.”

Conclusie: een onzekere toekomst

Voor nu blijft het onduidelijk wat er precies aan de hand is met Annechien Steenhuizen. De NOS houdt de lippen stijf op elkaar en wil niets kwijt over haar afwezigheid.

Het enige wat we zeker weten, is dat haar afwezigheid langer duurt dan normaal is in de televisiewereld. En dat we misschien moeten accepteren dat we haar mogelijk nooit meer terugzien op het scherm.

Wat de reden ook is, het belangrijkste is dat Annechien Steenhuizen op dit moment de tijd en ruimte krijgt die ze nodig heeft. Haar afwezigheid roept vragen op, maar uiteindelijk is haar welzijn het allerbelangrijkste.

Hopelijk krijgen we op een dag alsnog duidelijkheid over haar situatie, maar tot die tijd kunnen we haar alleen maar het beste wensen.

Lees verder