-

Algemeen

Kickbokser Badr Hari gearresteerd op verdenking van mishandeling

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Kickbokser Badr Hari gearresteerd op verdenking van m*shandeling

Badr Hari is zondag in Amsterdam aangehouden op verdenking van m*shandeling van zijn ex-vriendin en zit sindsdien vast. De 40-jarige kickbokser werd eerder veroordeeld tot een gevangenisstraf voor de zware m*shandeling van zakenman Koen Everink in de skybox van de Amsterdam Arena in 2012.

De Amsterdamse politie bevestigt dat zondag een 40-jarige man uit Amsterdam is opgepakt op verdenking van m*shandeling. Volgens een woordvoerder is Hari niet op heterdaad betrapt. “De melding van m*shandeling kwam zondag binnen bij de politie.” Meer details kan de politiewoordvoerder nog niet delen.

Nederlaag tegen Rico Verhoeven
Hari werd uiteindelijk vrijgesproken voor deze m*shandeling. De afgelopen jaren haalde hij vooral de krantenkoppen met zijn gevechten bij kickboksorganisatie Glory.

In 2016 en 2019 stond hij tweemaal in de ring tegenover Rico Verhoeven, wedstrijden die hij beide verloor. “De rivaliteit tussen Badr en mij heeft kickboksen en Glory echt op de kaart gezet. Iedereen wilde deze gevechten zien, ook mensen die normaal niets met kickboksen hebben,” aldus Verhoeven.

M*shandeling Koen Everink
Hari kwam vaker in opspraak vanwege gew*ldsdelicten. De meest beruchte zaak betrof de zware m*shandeling van zakenman Koen Everink in de skybox van de Amsterdam Arena.

Tijdens Sensation White in 2012 werd Everink door Hari zo ernstig toegetakeld dat hij jaren later nog last had van de gevolgen. Volgens het Nederlands Forensisch Instituut waren de klappen en trappen die hij kreeg vergelijkbaar met een trap van een paard of een aanrijding met een auto. In hoger beroep werd Hari veroordeeld tot twee jaar cel, waarvan tien maanden voorwaardelijk.

Tijdens de rechtszaak kwamen meerdere gew*ldszaken aan bod, waaronder de m*shandeling van een ex-vriendin. Hoewel zijn ex, Rosa, geen aangifte deed, werd het toch een strafzaak door belastende sms’jes aan een vriend.

“Badr heeft huisgehouden,” schreef ze kort na de vermeende m*shandeling. “Hij is doorgeslagen. Ik zit onder de blauwe plekken. Het duurt wel even voordat ik weer in bikini kan. Ik heb een hersenschudding en het huis is een ravage.”

Algemeen

Lidl haalt product uit de schappen wat je écht niet mag eten!

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Lidl Nederland heeft een grootschalige terugroepactie aangekondigd voor een specifiek product uit hun assortiment: minipretzels met een chocoladelaagje. De supermarktketen waarschuwt consumenten dat deze snack mogelijk schadelijke effecten kan hebben en roept hen op om de producten direct terug te brengen naar de winkel. Volgens Lidl kan consumptie van de pretzels een branderig gevoel in de mond en wondjes op de tong veroorzaken.

De waarschuwing komt voort uit een onderzoek naar de Salted Mini Pretzels van het merk Alpen Fest Style. Het gaat specifiek om de varianten met pure en melkchocolade, die tot eind mei 2025 houdbaar zijn. De terugroepactie geldt voor producten met lotcode 8534 en de streepjescodes 4056489775119 en 4056489775102. Deze minipretzels zijn verkocht in alle Nederlandse filialen van Lidl.

Geen gezondheidsklachten gemeld, maar toch een waarschuwing

Lidl benadrukt dat er tot nu toe geen meldingen zijn ontvangen van klanten die daadwerkelijk klachten hebben ervaren na het eten van de pretzels. Toch heeft de supermarkt ervoor gekozen om uit voorzorg een terugroepactie in te stellen. “We willen mogelijke irritaties voorkomen en nemen daarom geen risico,” aldus een woordvoerder van Lidl.

Het exacte ingrediënt dat deze klachten zou kunnen veroorzaken, is nog niet vastgesteld. Lidl voert op dit moment samen met de leverancier een diepgaand onderzoek uit om de oorzaak te achterhalen. De supermarkt benadrukt dat het hier gaat om een preventieve maatregel en vraagt klanten om de pretzels niet te consumeren.

Wat moeten consumenten doen?

Lidl verzoekt klanten die de betreffende pretzels in huis hebben, deze niet op te eten, maar terug te brengen naar een Lidl-filiaal. Dit geldt zowel voor geopende als ongeopende verpakkingen. Klanten krijgen bij inlevering van het product hun volledige aankoopbedrag terug, ook zonder kassabon. Lidl biedt haar excuses aan voor het ongemak en laat weten dat ze deze situatie serieus nemen.

De supermarktketen heeft haar klantenservice ingeschakeld om eventuele vragen en klachten in behandeling te nemen. Consumenten die gezondheidsklachten ervaren na het eten van de pretzels, worden geadviseerd contact op te nemen met hun huisarts en Lidl hierover te informeren.

Twee voedselwaarschuwingen in korte tijd

Dit is niet de eerste terugroepactie die Nederland deze maand meemaakt. Vorige week werd er al een waarschuwing uitgegeven voor koekjes waarin mogelijk glasdeeltjes zaten. Dit leidde tot veel onrust onder consumenten, aangezien glasdeeltjes ernstige gezondheidsrisico’s met zich meebrengen.

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) houdt toezicht op de terugroepactie van Lidl en controleert of de supermarktketen de juiste maatregelen neemt om consumenten te beschermen.

Hoe vaak komen terugroepacties voor?

Terugroepacties in de voedingsindustrie komen vaker voor dan veel mensen denken. Meestal gaat het om productiefouten, besmettingen met bacteriën, of onverwachte ingrediënten die een allergische reactie kunnen veroorzaken. Hoewel het niet vaak voorkomt dat een product branderige gevoelens of wondjes veroorzaakt, wordt er in de voedselindustrie snel gehandeld om mogelijke risico’s te beperken.

De NVWA werkt samen met supermarkten en fabrikanten om voedselveiligheid te waarborgen. Wanneer er een mogelijk gevaarlijk product op de markt komt, wordt dit zo snel mogelijk teruggeroepen en via diverse kanalen gecommuniceerd. Vaak krijgen consumenten via de website van de supermarkt, sociale media en persberichten een waarschuwing.

Wat betekent dit voor consumenten?

Voor de gemiddelde klant betekent deze terugroepactie dat extra voorzichtigheid geboden is bij de aanschaf van producten, vooral als het om snacks of bewerkte voedingsmiddelen gaat. Het is belangrijk om waarschuwingen van supermarkten en de NVWA serieus te nemen en producten waarvan de veiligheid niet gegarandeerd kan worden, direct terug te brengen.

Veel consumenten reageren begripvol op de maatregel, al zijn er ook kritische geluiden te horen. Sommigen vragen zich af hoe het mogelijk is dat een dergelijk product überhaupt in de schappen is beland. Lidl heeft aangegeven dat voedselveiligheid een topprioriteit is en dat ze alles in het werk stellen om herhaling te voorkomen.

Hoe nu verder?

De komende dagen zal Lidl samen met de fabrikant verder onderzoek doen naar de oorzaak van de klachten. De resultaten van dit onderzoek zullen bepalend zijn voor verdere maatregelen. Mochten er meer producten getroffen zijn door hetzelfde probleem, dan is de kans groot dat er een uitbreiding van de terugroepactie komt.

Consumenten die de betreffende minipretzels hebben gekocht, wordt nogmaals met klem verzocht deze niet te consumeren en terug te brengen naar de winkel. Voor verdere informatie kunnen zij contact opnemen met de klantenservice van Lidl of de website van de NVWA raadplegen.

De situatie rondom de minipretzels benadrukt nogmaals hoe belangrijk voedselveiligheid is en hoe snel een ogenschijnlijk klein probleem kan uitgroeien tot een nationale terugroepactie. Voor nu is het afwachten op de resultaten van het onderzoek, terwijl Lidl haar klanten zo goed mogelijk probeert te informeren en gerust te stellen.

Lees verder