-

Algemeen

De eerste beelden: 25-jarige Joy Beune compléét uit de kleren voor Playboy!

Joy Beune maakt indruk: van wereldkampioene schaatsen naar covermodel voor Playboy

Joy Beune, een 25-jarige blonde schaatsster uit Nederland, heeft zichzelf niet alleen bewezen op de ijsbaan, maar nu ook in de wereld van glamour en fotografie. Als lid van de schaatsploeg Team IKO heeft Beune al een indrukwekkende sportcarrière opgebouwd. Haar naam klinkt bekend bij liefhebbers van langebaanschaatsen, en met haar prestaties heeft ze Nederland meerdere malen trots gemaakt. Nu maakt ze echter een geheel nieuwe stap: ze schittert op de cover van Playboy.

Een blik op Joy’s indrukwekkende carrière

Joy Beune begon al op jonge leeftijd op te vallen in de schaatswereld. In 2017 behaalde ze goud op de 3000 meter tijdens de wereldkampioenschappen voor junioren met een tijd van 4.35,90. Dit markeerde het begin van een veelbelovende carrière. Een jaar eerder, in 2016, werd ze uitgeroepen tot (Overijssels) Sporttalent van het Jaar en ontving ze de prestigieuze Hennie Kuiper Talenttrofee.

Haar carrière bereikte een hoogtepunt tijdens het WK junioren 2018 in Salt Lake City, waar ze een fenomenale prestatie neerzette. Ze won goud op de 1500 meter met een junioren-wereldrecordtijd van 1.54,21. Als dat niet al indrukwekkend genoeg was, brak ze een dag later ook records op de 1000 en 3000 meter, met tijden van respectievelijk 1.14,21 en 3.59,47. Dankzij deze prestaties eindigde Beune als eerste in het algemeen klassement en maakte ze een opmerkelijke sprong in de Adelskalender van de senioren: van plek 240 naar 73.

Van ijsbaan naar de cover van Playboy

Nederlandse schaatssters staan bekend om hun indrukwekkende prestaties, maar ook om hun uitstraling. Namen als Suzanne Schulting, Jutta Leerdam, Irene Schouten en Antoinette de Jong zijn niet alleen synoniem met sportieve successen, maar worden ook geprezen om hun verschijning voor de camera. Joy Beune is de nieuwste toevoeging aan dit illustere rijtje.

Ze heeft de sprong gewaagd van de ijsbaan naar de wereld van glamourfotografie door te poseren voor de cover van Playboy. Hiermee laat Beune zien dat ze meer is dan alleen een atlete – ze is een veelzijdige persoonlijkheid die zichzelf op verschillende manieren weet te presenteren.

De aankondiging van Playboy

Op Instagram maakte Playboy met trots bekend dat Joy Beune op de cover van hun nieuwste editie staat. De aankondiging luidde:

“Eindelijk kunnen we het aan iedereen vertellen: we hebben wereldkampioene schaatsen Joy Beune overgehaald om te poseren voor Playboy! De bom uit Borne schittert op onze cover en twaalf pagina’s in het magazine. Playboy stelde haar in april vorig jaar De Vraag Van Alle Vragen, een maand nadat ze wereldkampioen werd in Inzell. ‘Ik moest er even over nadenken, maar ik wist het al snel: Playboy is next level,’ zegt Beune nu over dat gesprek.”

De fotoshoot benadrukt niet alleen haar schoonheid, maar ook haar zelfvertrouwen en de kracht waarmee ze zichzelf presenteert. Voor Beune is deze ervaring een nieuwe mijlpaal in haar veelzijdige carrière.

Een verrassende keuze

Hoewel sommige sporters ervoor kiezen om een meer traditionele weg te volgen, heeft Joy Beune zich laten verleiden door de kans om zichzelf op een geheel andere manier te laten zien. Haar keuze om te poseren voor Playboy zal ongetwijfeld voor gemengde reacties zorgen, maar Beune heeft duidelijk laten zien dat ze zich niets aantrekt van eventuele kritiek. Ze beschouwt dit als een kans om zichzelf te vieren en haar grenzen te verleggen.

Joy Beune

In interviews heeft Joy al laten doorschemeren dat ze trots is op haar lichaam en op wat ze heeft bereikt. Het poseren voor Playboy is voor haar een manier om die trots te tonen. Ze benadrukt dat het belangrijk is om jezelf te blijven uitdagen, zowel op sportief als op persoonlijk vlak.

Beschikbaar vanaf 5 december

Het nummer van Playboy met Joy Beune op de cover ligt vanaf 5 december in de winkels. Naast de cover bevat het magazine twaalf pagina’s met exclusieve foto’s van Beune, die volgens het blad “de kracht en schoonheid van een atlete” perfect weergeven. De editie belooft een van de meest gewilde van het jaar te worden, vooral voor fans van Beune en bewonderaars van haar werk op de ijsbaan.

Een veelzijdige persoonlijkheid

Met haar keuze om te poseren voor Playboy laat Joy Beune zien dat ze niet in een hokje te plaatsen is. Ze combineert de toewijding en discipline van een topsporter met de durf en flair van een model. Het is deze veelzijdigheid die haar zo’n interessante en inspirerende persoonlijkheid maakt.

Hoewel haar prestaties op de ijsbaan zonder twijfel indrukwekkend blijven, toont Beune met deze stap ook haar persoonlijke kant. Ze bewijst dat het mogelijk is om een succesvolle carrière te hebben in de sportwereld en tegelijkertijd nieuwe uitdagingen aan te gaan buiten dat domein.

Reacties uit de sportwereld en daarbuiten

De reacties op haar cover verschijnen inmiddels al op sociale media en in de pers. Waar sommigen haar keuze bewonderen en haar moed prijzen, zijn er ook critici die vraagtekens zetten bij haar beslissing. Dit is echter niets nieuws voor vrouwelijke atleten die ervoor kiezen om buiten de traditionele kaders te treden.

Collega-schaatssters en fans hebben echter voornamelijk positieve woorden voor Beune over. “Joy toont dat je als vrouw in de sportwereld je eigen keuzes kunt maken en tegelijkertijd trouw kunt blijven aan jezelf,” zegt een fan op Instagram.

De toekomst voor Joy Beune

Met deze stap naar de cover van Playboy zet Joy Beune zichzelf in een ander licht en opent ze de deur naar nieuwe mogelijkheden, zowel binnen als buiten de sport. Terwijl haar fans haar prestaties op het ijs blijven volgen, zullen velen ook benieuwd zijn naar wat de toekomst nog meer in petto heeft voor deze veelzijdige atlete.

Een ding is zeker: Joy Beune laat zien dat het mogelijk is om kracht en schoonheid te combineren en daarbij een blijvende indruk te maken, zowel op als naast de ijsbaan.

Benieuwd naar de beelden? De nieuwste editie van Playboy ligt vanaf vandaag in de winkels. Hier kun je alvast een voorproefje zien:

Algemeen

Zoontje Linda de Mol wekt ergernis: ‘Dit is extreem onrechtvaardig’

In de wereld van televisie, muziek en media is nepotisme een veelbesproken onderwerp. Na recente kritiek op Noa Vahle, dochter van Linda de Mol, is nu ook haar zoon, Julian Vahle (27), onderwerp van gesprek. Volgens mediacriticus Victor Vlam profiteert Julian volop van zijn familiebanden binnen de machtige De Mol-dynastie. Dit leidt tot een flinke portie kritiek, die weerspiegelt hoe moeilijk het is om kansen te krijgen in de competitieve entertainmentindustrie.


De Schaduw van een Bekende Naam

Als zoon van Linda de Mol en neefje van John de Mol, groeit Julian Vahle op met connecties die voor velen onbereikbaar zijn. Dit heeft volgens critici geleid tot kansen die anderen, ondanks hard werken, niet krijgen. Julian is actief als muziekproducer en heeft onder meer de tune gemaakt voor het Talpa-programma De Bondgenoten. Daarnaast was hij betrokken bij de productie van het nummer Spijt voor Later, uitgevoerd door Martin Morero, een personage uit Linda’s serie Gooische Vrouwen.

Victor Vlam benadrukt in de podcast De Communicado’s hoe deze kansen vooral te danken zijn aan zijn familieachtergrond. “Als zijn achternaam niet Vahle was geweest en hij niet de zoon van Linda de Mol of het neefje van John de Mol, dan was er een heel grote kans dat hij deze opdrachten niet had gekregen,” stelt Victor.


Kansen in de Entertainmentindustrie

Julian’s betrokkenheid bij bekende producties is volgens Vlam een typisch voorbeeld van hoe nepotisme in Hilversum functioneert. De entertainmentwereld staat bekend om zijn competitiviteit, waarin velen jaren van hard werken en netwerken investeren zonder vergelijkbare kansen te krijgen.

Victor benadrukt de oneerlijkheid van de situatie: “Het is een extreem competitieve business. Er zijn mensen die zich uit de naad werken, maar simpelweg niet de juiste contacten hebben. Voor hen voelt het onrechtvaardig dat iemand zoals Julian kans na kans krijgt, zonder dat hij een uitgebreid cv heeft om die kansen te rechtvaardigen.”


Nepotisme: Een Breed Probleem

Victor Vlam wijst erop dat nepotisme geen uitzondering is, maar eerder de regel in Hilversum. Hij noemt voorbeelden zoals de hoofdredacteur van RTL Boulevard, die het nichtje is van Albert Verlinde, en Matthijs van Nieuwkerk, die ontdekt werd door de moeder van cabaretier Peter Pannekoek. “Ik ben altijd verbaasd over hoeveel nepotisme er is in Hilversum,” stelt Victor. “In welke vorm dan ook.”

Volgens Vlam heeft het hebben van een bekende ouder of familieband binnen de mediawereld een duidelijke invloed op de kansen die iemand krijgt. Hoewel talent essentieel is om te slagen, biedt een familieconnectie een opstapje dat anderen vaak missen.


Kritiek op de Kruiwagen

In de podcast worden Julian’s kansen door co-host Lars Duursma en Victor besproken als illustratief voor hoe de “kruiwagen” in Hilversum werkt. “Dit soort kansen krijgen is heel moeilijk in Hilversum. Veel mensen krijgen ze niet, maar hij krijgt ze wel,” stelt Victor.

Lars voegt toe: “Als zijn naam niet Vahle was geweest, had hij waarschijnlijk niet zo’n succesnummer gemaakt.” De implicatie is dat Julian’s familiebanden hem niet alleen toegang geven tot exclusieve projecten, maar ook helpen bij het behalen van succes dat anderen met meer moeite moeten realiseren.


De Dubbele Maatstaf van Talent

Hoewel Victor erkent dat talent nodig is om verder te komen, benadrukt hij dat het netwerk en de connecties van familieleden in de industrie doorslaggevend kunnen zijn. Voor velen zonder die connecties is het een harde realiteit: hoe goed je ook bent, zonder de juiste ingangen blijf je aan de zijlijn staan.

Deze kritiek raakt niet alleen Julian, maar ook bredere discussies over hoe eerlijke kansen verdeeld worden in de entertainmentwereld. Talent mag dan belangrijk zijn, maar toegang tot de juiste netwerken en een bekende achternaam lijken vaak net zo bepalend.


Reactie vanuit de Familie De Mol

Noch Linda de Mol, noch Julian zelf hebben publiekelijk gereageerd op de kritiek. Dit past binnen een trend waarbij de familie De Mol zelden ingaat op kritiek of beschuldigingen rondom nepotisme. De familie is gewend om onder een vergrootglas te leven, gezien hun dominante rol in de Nederlandse mediawereld.


Een Breder Probleem: De Culturele Impact van Nepotisme

De discussie over Julian Vahle staat niet op zichzelf. Het weerspiegelt een bredere trend in de entertainmentwereld waarin bekende namen en familiebanden vaak de deur openen naar kansen die anderen nooit krijgen. Dit geldt niet alleen in Nederland, maar ook in internationale industrieën zoals Hollywood en de muziekindustrie.

Nepotisme roept vragen op over meritocratie en gelijke kansen. Wanneer succes wordt gekoppeld aan wie je kent in plaats van wat je kunt, ontstaat er frustratie bij getalenteerde individuen die buiten het netwerk staan. Dit leidt niet alleen tot oneerlijkheid, maar kan ook bijdragen aan een verlies van diversiteit in talent en perspectieven binnen de industrie.


Hoe Moet de Industrie Omgaan met Nepotisme?

Hoewel nepotisme niet volledig uit te bannen is, kunnen er stappen worden gezet om kansen eerlijker te verdelen. Dit kan bijvoorbeeld door anonieme sollicitatieprocedures, meer transparantie in de selectieprocessen en het actief stimuleren van diversiteit binnen teams en projecten.

Het probleem aanpakken vraagt om bewustzijn en verandering binnen de industrie zelf. Het erkennen van de voordelen die voortkomen uit familieconnecties is de eerste stap in het creëren van een eerlijkere omgeving waarin talent, onafhankelijk van achtergrond, de ruimte krijgt om te groeien.


Conclusie: Een Complexe Realiteit

De kritiek op Julian Vahle illustreert de complexiteit van nepotisme in de entertainmentindustrie. Hoewel hij ongetwijfeld talent heeft als muziekproducer, blijft het moeilijk te ontkennen dat zijn familiebanden hem unieke kansen hebben geboden. Voor anderen die zonder connecties dezelfde doelen nastreven, voelt dit vaak onrechtvaardig.

De bredere discussie over nepotisme in Hilversum roept vragen op over hoe eerlijk kansen worden verdeeld. Het probleem is niet uniek voor Nederland en benadrukt de spanning tussen talent en toegang binnen een sterk competitieve industrie.

Of de kritiek op Julian en anderen zoals hem uiteindelijk leidt tot veranderingen in hoe de entertainmentwereld functioneert, blijft de vraag. Voor nu blijft het een kwestie die de industrie en het publiek blijft verdelen.

Lees verder