Nieuwste
Politieagente die Nicol vond doet aangifte tegen Peter Gillis
De mishandeling van Nicol Kremers door Peter Gillis blijft de gemoederen bedaren. Beiden ontkenden alles, maar er blijkt toch een en ander te zijn voorgevallen. Nicol zelf deed geen aangifte tegen Peter. Nu blijkt dat de politieagente die Nicol vond dat wel deed.
De reputatie van Peter Gillis was al niet denderend, maar na het verhaal over de mishandeling, schiet daar niks meer van over. Het Openbaar Ministerie liet weten dat Peter zijn partner in haar neus en rug had gebeten, haar tegen de muur duwde, in haar borsten kneep en aan haar haren, armen en oren trok.
Reputatiemanager
Peter nam maatregelen na de aanhoudende klachten over zijn vakantieparken. Hij stelde Martin van Putten aan als zijn reputatiemanager. In weekblad Story laat Martin weten: “Peter heeft het hart op de tong, hij zegt wat hij vindt, dat leek hem niet langer handig. Dus toen ben ik erbij gehaald. Ik heb Peter geadviseerd een mediastop in te lassen.”
Aangifte politieagente
Nicol legde alleen een belastende verklaring af, maar deed uiteindelijk geen aangifte. Een geluidsopname van de ruzie en beelden van de verwondingen gelden als bewijsmateriaal. Martin vertelt dat een andere persoon wel aangifte deed.
“Er heeft een politieagente aangifte tegen Peter gedaan. Zij heeft Nicol aangetroffen. Nicol wilde niet dat er aangifte zou worden gedaan. Het is aan Nicol om te vertellen waarom.”
Martin zegt dat hij ook het woord voert namens Nicol. Nicol wil ook een verklaring afleggen bij de rechter-commissaris om haar kant van het verhaal te doen. “Zij zal verklaren wat er écht is gebeurd. Ja, die klemtoon is niet voor niets. Dat wat er nu naar buiten is gekomen is niet helemaal juist.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.