-

Nieuwste

Jonge relschoppers maken zich onsterfelijk belachelijk tijdens interview

relschoppers interview

De avondklok die in Nederland van kracht is sinds 23 januari 2021 zorgde voor heel wat oproep. Op verschillende plaatsen was het de voorbije dagen onrustig en kwam het soms tot zware rellen. De relschoppers zijn het naar eigen zeggen niet eens met de avondklok en dat is voor hen de aanleiding om hulpdiensten aan te vallen en te plunderen. Maar wie zijn die relschoppers eigenlijk?

RTV Amstelveen kon twee van die jonge relschoppers voor de camera halen. Enkele dagen circuleerden er geruchten dat het in Amstelveen tot rellen zou komen. Deze jongeren kwamen af op de sensatie en hadden gehoopt wat te rellen.

Ze kwamen echter terug van een kale reis. Het bleef gelukkig rustig in Amstelveen, waar de jongens op een cameraploeg van RTV Amstelveen stootten.

Dan volgt een ontluisterend interview. Een van de jongens, zelf zoon van ondernemers, zegt dat hij het niet oké vindt om winkels te vernielen. De jongeren leggen uit dat ze wel begrijpen dat mensen boos zijn over de avondklok en hun woede willen uiten. Of ze meegedaan zouden hebben met rellen?

Het OM neemt ondertussen de bankrekeningen en auto’s van relschoppers in beslag. Jongeren die uit zijn op rellen denken dus maar beter twee keer na voor ze de straat op gaan.

Luister hier naar hun verhaal.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder