Algemeen
Johan Derksen doet boekje open over grensoverschrijdend gedrag Bas Nijhuis bij Vandaag Inside
Johan Derksen ontkent dat Bas Nijhuis ook achter de schermen van Vandaag Inside heeft toegeslagen, zoals zijn ex-minnares Mandy beweert. “Ik durf ervoor in te staan dat dat niet waar is,” zegt hij stellig.
Dubbelleven van Bas Nijhuis
De scheidsrechter van Vandaag Inside doet het leuk op televisie, maar in het gewone leven is Bas Nijhuis volgens Privé een behoorlijke mafketel. Het tijdschrift heeft uitgebreid gesproken met zijn ex Mandy (fingeerde naam) en talloze WhatsApp-gesprekken gepubliceerd, waaruit blijkt dat Bas een bijzondere manier van vreemdgaan heeft.
Wangedrag achter de schermen
Om een dubbelleven in stand te houden, verzint Bas volgens de bewijzen van Privé de gekste dingen: van de ziekte van zijn moeder tot de adoptie van twee Roemeense kinderen en een alcoholverslaving. Als hij niet aan VI gelieerd zou zijn geweest, dan hadden ze daar aan tafel smakelijk gelachen om deze excentrieke manier van bedriegen.
Mandy’s onthullingen
Die malle Bas wordt echter behoorlijk de hand boven het hoofd gehouden in VI, wat zoveel ergernis opwekt bij zijn bedrogen ex-minnares Mandy dat zij deze week wederom met onthullingen in Privé staat. “Bij VI word ik weggezet als een fantast, maar ze moeten eens weten wat er ook bij hen achter de schermen is gebeurd,” aldus Mandy.
Johan’s reactie
Johan Derksen ontkent de beschuldigingen stellig. “Nou, waar ik van geschrokken ben… Kijk, ik heb geen enkele behoefte om in de privéverhalen van Bas te roeren, maar als de mevrouw, die zogenaamd het slachtoffer is, zegt dat Bas hier achter de schermen ook toegeslagen heeft, haha, dan durf ik er wel voor in te staan dat dat niet waar is,” zegt hij in Vandaag Inside.
Krukgast twijfelt
Krukgast Raymond Mens lijkt aanvankelijk aan te twijfelen. “Nou… Ik heb wel eens wat meegemaakt met Bas. Dat was niet prettig,” zegt hij. Om daar lachend aan toe te voegen: “Nee, nee, nee. Dat was een grapje. Hahaha. Bas is zo’n kerel,” met een duim omhoog.
Wilfred Genee en René van der Gijp
Wilfred Genee denkt dat Bas’ hart thuis even oversloeg. “Bas zit nu thuis en die denkt: o mijn god! Hahaha.” René van der Gijp lacht en zegt: “Bas zat net te zweten, hahaha!”
Johan wil niet bemoeien
Johan vindt het gedrag van Bas losstaan van VI. “Kijk, Theo Maassen, een volwassen man, die doet wat met instemming, onze vriend van Studio Sport heeft wat gedaan… Als Bas wat gedaan heeft, dat interesseert me geen reet. Als zij hebben liggen n*uken dat de stukken erbij afvlogen, dan hebben ze er allebei mee ingestemd, daar bemoei ik me niet mee,” stelt hij.
Geen zendtijd voor privézaken
Johan is van mening dat dit soort onderwerpen geen zendtijd in VI verdienen. “Ik wil niet in die privézaken roeren en ik wil er ook niet mee lastiggevallen worden. Ik heb er gewoon geen mening over, terwijl ik haast over alles geen mening heb.” Wilfred merkt op: “Eigenlijk heb je er wel een mening over, die heb je nu gegeven. Je vindt het namelijk belachelijk dat erover gesproken wordt. Dat is wat je eigenlijk zegt, toch?”
Johan’s conclusie
Johan zegt: “Ik vind: als je een serieuze talkshowtafel hebt (…) ga je niet reageren op een verhaal in Privé.”
Algemeen
NIEUWS ⚡ | Vrienden heengegaan in Tesla nadat ‘de elektronische deuren het begaven’ en ze niet naar buiten konden
In de vroege ochtend van 24 oktober vond in Toronto, Canada, een tragisch incident plaats waarbij een Tesla-auto na een b0tsing begon te r0ken, wat leidde tot een noodsituatie voor de vier inzittenden. De passagiers, Jay Sisodiya, Digvijay Patel, Neelraj Gohil en zijn zus Ketaba Gohil, waren tussen de 26 en 32 jaar oud. Het incident werpt niet alleen een schaduw over de veiligheid van elektrische voertuigen, maar stelt ook vragen over hoe toegankelijk deze voertuigen zijn in noodsituaties. Dankzij de moedige actie van een voorbijganger, Rick Harper, werd één van de inzittenden, een jonge vrouw, gered. Dit incident benadrukt echter ook de dringende noodzaak voor verbeteringen in de veiligheidsmechanismen van elektrische voertuigen.
Een daad van moed: Rick Harper in actie
Rick Harper, een medewerker van Canada Post, bevond zich toevallig in de buurt van het 0ngeval toen hij hulpgeroep hoorde. Zonder te aarzelen snelde hij naar het voertuig en trof een kritieke situatie aan. Door de r00kontwikkeling en het gebrek aan zichtbaarheid was het moeilijk te bepalen hoeveel mensen in de auto zaten. Harper wist een passagier te redden door een ruit in te slaan, nadat hij ontdekte dat de elektronische deuren niet functioneerden.
In een interview met de Toronto Star deelde Harper zijn
ervaringen:
“Je kon de deuren niet openen. Ik neem aan dat de jonge vrouw
de deur van binnenuit probeerde te openen, maar het lukte haar
niet. Of dat door de batterij kwam of iets anders, weet ik niet,
maar ze was wanhopig.”
Harper’s snelle handelen redde een leven, maar hij benadrukte dat de situatie veel chaotischer en moeilijker was dan hij had kunnen voorzien. Het incident roept grote zorgen op over hoe elektrische voertuigen reageren in noodsituaties.
Veiligheidsuitdagingen van elektrische voertuigen
Elektrische voertuigen zoals die van Tesla hebben veel voordelen, maar het incident in Toronto legt ook enkele kwetsbaarheden bloot. Tesla’s deuren werken elektronisch en zijn afhankelijk van stroom. Bij een storing, zoals na een zware b0tsing, kunnen deze systemen falen. Br*ndweerkapitein Randy Schmitz, een expert in voertuigveiligheid, wijst op de uitdagingen die elektrische voertuigen kunnen opleveren voor h*lpdiensten.
“Wanneer de stroomtoevoer wordt onderbroken, zijn deuren vaak niet meer te bedienen via de standaardknoppen. Dit kan het voertuig ontoegankelijk maken voor zowel inzittenden als hulpverleners.”
Hoewel deze technologieën ontworpen zijn voor gebruiksgemak, blijkt dat ze in noodsituaties juist een obstakel kunnen vormen.
De rol van batterijen in r00kontwikkeling
Een ander punt van zorg is de rol van lithium-ionbatterijen bij r00kontwikkeling. Tesla gebruikt geavanceerde batterijpakketten die ontworpen zijn om veilig en efficiënt energie te leveren. Bij beschadiging kunnen deze batterijen echter hitte en r00k produceren, wat de situatie aanzienlijk gevaarlijker maakt.
Adjunct-br*ndweercommandant Jim Jessop legt uit dat de r00k die ontstond in Toronto waarschijnlijk werd veroorzaakt door beschadigde accucellen. Deze cellen kunnen blijven reageren, waardoor er sprake is van een aanhoudende r00k- en hitteontwikkeling. Dit maakt het blussen van elektrische voertuigen veel complexer dan bij voertuigen met een traditionele verbrandingsmotor.
Tesla’s veiligheidsclaims onder de loep
Tesla heeft een sterke reputatie als het gaat om innovatieve technologie en veiligheidssystemen. Het merk beweert dat hun voertuigen, zoals de Model S, Model 3, Model X en Model Y, behoren tot de veiligste voertuigen ter wereld. De batterijen zijn laag in het chassis geplaatst, wat niet alleen zorgt voor stabiliteit, maar ook passagiers beschermt tijdens een botsing.
In theorie biedt dit ontwerp bescherming tegen letsel en beperkt het de kans op batterijbeschadiging. Tesla benadrukt ook dat hun systemen zijn ontworpen om r00kontwikkeling te isoleren en warmte af te voeren. Echter, het incident in Toronto toont aan dat er in praktijk nog steeds risico’s bestaan, vooral wanneer elektronische toegangssystemen falen.
“In reële noodsituaties blijkt dat zelfs de meest geavanceerde technologie kwetsbaarheden kan hebben,” aldus Schmitz.
Afhankelijkheid van elektronische toegang
Een van de grootste lessen uit dit incident is het belang van redundantie in toegangssystemen. Tesla’s elektronische deuren, die zijn ontworpen voor comfort en gebruiksgemak, zijn niet altijd betrouwbaar in noodsituaties. Zonder stroomtoevoer kunnen passagiers of hulpverleners niet snel handelen, wat kostbare seconden kan kosten in levensbedreigende situaties.
Veel experts pleiten voor de toevoeging van mechanische noodontgrendelingen die handmatig kunnen worden bediend, zelfs bij stroomuitval. Dit zou de veiligheid van elektrische voertuigen aanzienlijk kunnen verbeteren en stressvolle situaties voor inzittenden en reddingswerkers verminderen.
De toekomst van elektrische voertuigen
Het incident in Toronto onderstreept de noodzaak van voortdurende innovatie en verbetering in de ontwerp- en veiligheidsprotocollen van elektrische voertuigen. Nu deze voertuigen steeds vaker de weg op gaan, moeten fabrikanten extra stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat ze in elke situatie veilig en toegankelijk zijn.
Fabrikanten kunnen bijvoorbeeld overwegen om aanvullende veiligheidsmechanismen te implementeren, zoals handmatige deurontgrendelingen en verbeterde br*ndpreventiesystemen. Hulpdiensten zouden ook beter getraind moeten worden om te gaan met elektrische voertuigen in noodsituaties.
Conclusie: Lessen uit Toronto
Het tragische incident in Toronto biedt waardevolle inzichten in de uitdagingen en risico’s van elektrische voertuigen. Terwijl de technologie enorme vooruitgang heeft geboekt op het gebied van efficiëntie en gebruiksgemak, toont dit voorval aan dat er op het gebied van veiligheid nog veel werk te doen is.
Met de moedige actie van Rick Harper als lichtpuntje, blijft het cruciaal dat fabrikanten en veiligheidsinstanties samenwerken om elektrische voertuigen veiliger en toegankelijker te maken. Alleen door deze stappen te nemen, kunnen we ervoor zorgen dat deze innovatieve technologie niet alleen de toekomst van transport, maar ook van veiligheid vertegenwoordigt.