-

Algemeen

Mijn kleindochter zette me op straat omdat ik op mijn tachtig trouwde

Harold en ik brachten talloze avonden door met het plannen van onze volgende stap. Harold, een bekende fotograaf, had een idee om Ashley te bereiken via haar passie. Ze hield van fotografie, en de jaarlijkse lokale fotogathering was iets dat ze voor geen goud zou missen.

“Margaret,” zei Harold op een avond, “ik heb een kaartje voor de gathering. Ashley zal niet kunnen weerstaan – ik stuur het haar anoniem.” Ik knikte, voelde me opgewonden. “Laten we het doen.” Voor de gathering, trouwden Harold en ik in een kleine, intieme ceremonie. Harold stond erop om foto’s te maken. Hij legde mijn geluk vast en de glans van een tweede kans op liefde. De foto’s waren adembenemend, ze toonden de vreugde in mijn ogen en de liefde tussen ons.

De dag van het fotofestival was aangebroken, en zoals verwacht, was Ashley aanwezig. Ze wist niet dat wij achter haar uitnodiging zaten. Harold en ik stonden achter de schermen, wachtend op ons moment. De spanning was bijna ondraaglijk, maar we waren vastbesloten om het af te maken. De gastheer riep Harold op het podium om zijn prijswinnende foto’s te presenteren. Terwijl Harold naar buiten liep, gonste de zaal van bewondering. Toen verschenen de portretten van mij in mijn trouwjurk op het grote scherm.

Verbijstering vulde de zaal toen het publiek de stralende vreugde op mijn gezicht zag. De beelden waren verbluffend, ze vingen niet alleen de schoonheid van het moment, maar ook de diepte van de emoties erachter. Harold verklaarde: “Ik vond liefde op mijn 79ste, wat bewijst dat leeftijd slechts een getal is. Margaret, mijn prachtige vrouw, heeft een jeugdige geest en een hart vol liefde.” Ik kon Ashley op de eerste rij zien, haar gezicht werd rood van schaamte. Harold gaf me de microfoon, en ik stapte naar voren, mijn hart bonzend.

“Goedenavond,” begon ik. “Ik wil jullie vertellen over opofferingen en liefde. Toen de ouders van mijn kleindochter Ashley overleden, verkocht ik mijn huis om haar opleiding te betalen. Ik voedde haar op als mijn eigen kind. Maar recentelijk vergat ze die liefde en respect.” Het publiek was stil, hun aandacht op mij gericht. “Ashley,” vervolgde ik, terwijl ik haar recht aankeek, “ik hou nog steeds van je ondanks de pijn. Maar je moest de waarde van respect leren.”

Ashley’s ogen vulden zich met tranen. Ze keek naar beneden, duidelijk het gewicht van haar acties voelend. Harold sprak toen weer: “Margaret en ik besloten ons verhaal te delen om te laten zien dat liefde en respect geen leeftijd kennen. Familie zou moeten draaien om steun en begrip.” Het publiek barstte in applaus uit, bewondering was overal te zien. Na het evenement kwam Ashley naar ons toe, tranen stroomden over haar gezicht.

“Oma, Harold,” begon ze, haar stem trillend, “het spijt me zo. Ik had ongelijk en was respectloos. Kunnen jullie me ooit vergeven?” Harold en ik wisselden een blik voordat ik Ashley in een omhelzing trok. “Natuurlijk, lieverd. We houden van je. We wilden alleen dat je het zou begrijpen.” Ze nodigde ons uit voor een familiediner, en beloofde mijn geluk te steunen en me nooit meer voor lief te nemen. We accepteerden, hoopvol voor een nieuw begin.

Die avond sloten we ons aan bij Ashley en haar gezin. De sfeer was warm, gevuld met oprechte pogingen om onze relaties te herstellen. Gelach en gesprekken stroomden gemakkelijk, en voor het eerst in lange tijd voelde ik me echt op mijn gemak. Tijdens het diner draaide Ashley zich naar me toe. “Oma, ik besefte niet hoeveel ik je pijn deed. Ik was egoïstisch en ondankbaar.” “Het is oké, Ashley,” zei ik, mijn hand op de hare leggend. “Het belangrijkste is dat we samen verder gaan.”

Brian, Ashley’s man, die meestal stil was geweest, mengde zich in het gesprek: “We zijn blij dat je gelukkig bent, Margaret. Harold, je lijkt een goed man. We hebben geluk dat jullie beiden in ons leven zijn.” Harold glimlachte. “Dank je, Brian. We zijn blij hier te zijn.” De kinderen, die de positieve verandering aanvoelden, begonnen ons hun laatste tekeningen en schoolprojecten te laten zien. Het was een vreugdevol gezicht, een familie die weer samenkwam. De warmte in de kamer was voelbaar, en ik voelde een hernieuwd gevoel van erbij horen.

Na het diner, terwijl we thee dronken in de woonkamer, draaide Ashley zich opnieuw naar me toe. “Oma, ik wil dat je weer bij ons komt wonen. We hebben genoeg ruimte, en ik beloof dat alles anders zal zijn.” Ik keek naar Harold, die instemmend knikte. “We waarderen het aanbod, Ashley, maar Harold en ik hebben nu ons eigen plekje. We zullen vaak langskomen, dat beloof ik.” Ashley glimlachte, een beetje verdrietig maar begripvol. “Ik snap het. Ik wil gewoon dat je gelukkig bent.”

“Dat ben ik,” verzekerde ik haar. “En jij ook. Dat is het enige dat telt.” Toen we die nacht vertrokken, wierp de maan een zachte gloed over alles. Ik reflecteerde op het belang van zelfliefde en opkomen voor jezelf. De onverwachte vreugdes van het leven komen vaak wanneer we ze het minst verwachten. En terwijl ik rond de tafel keek, voelde ik me dankbaar voor de tweede kans op geluk en de familie die, ondanks alles, nog steeds dierbaar voor me was.

Harold en ik reden in stilte naar huis, beiden verzonken in onze gedachten. Toen we eindelijk aankwamen, pakte hij mijn hand en zei: “We hebben het gedaan, Margaret. We hebben het echt gedaan.” Ik glimlachte, voelde een gevoel van voldoening en opluchting. “Ja, we hebben het gedaan. En dit is nog maar het begin.”

Harold kuste mijn hand, en we liepen ons huis binnen, klaar voor wat de toekomst ons ook zou brengen. Onze liefde en vastberadenheid hadden Ashley een waardevolle les geleerd, en brachten ons allemaal dichter bij elkaar. Het was een nieuw hoofdstuk, gevuld met hoop en eindeloze mogelijkheden.

Algemeen

GOED NIEUWS: Hélène Hendriks uit de kleren voor 500ste editie van de Playboy!

In de laatste aflevering van De Oranjezomer was er, naast de gebruikelijke sportgesprekken en humoristische momenten, ook een onderwerp dat de nodige hilariteit opleverde: de vraag of talkshowhost Hélène Hendriks openstaat voor een fotoshoot in Playboy. Hoewel Hendriks het gesprek snel een andere richting op stuurde, gaf ze lachend toe dat ze niet direct “nee” zei, maar ook niet meteen “ja”. Het gesprek maakte deel uit van een luchtige discussie over bekende Playboy covers en de charme van het blad door de jaren heen. Dit onderwerp bracht zowel nostalgie als humor naar de show, waarbij verschillende bekende namen werden genoemd.

De Vraag aan Hélène Hendriks: Playboy Shoot?

De discussie begon toen Hendriks werd gevraagd of ze open zou staan voor een fotoshoot in Playboy. Terwijl ze het onderwerp luchtig oppakte, liet ze ruimte voor speculatie door te zeggen dat ze niet direct “nee” zou zeggen. Haar humoristische reactie wekte bij de aanwezigen in de studio de nodige reacties op, waarbij het onderwerp al snel een mengeling werd van grappen en serieuze suggesties. “Bellen kan altijd,” voegde ze eraan toe met een knipoog, “dan kunnen we altijd even onderhandelen.” Hiermee liet Hendriks duidelijk zien dat ze de vraag niet al te serieus nam, maar tegelijkertijd ook niet volledig uitsloot.

Het onderwerp Playboy is eerder besproken in De Oranjezomer, en dat lijkt vaak voor grappige momenten te zorgen in de show. Zo werd in een eerdere aflevering gesproken over Jamie Vaes, die op de cover van Playboy verscheen, wat destijds al leidde tot een komische discussie tussen de gasten. Dit type gesprekken laat zien hoe het programma, naast serieuze onderwerpen, ook ruimte biedt voor luchtige en soms ondeugende humor.

Nostalgie: De Mooiste Playboy Covers

Tijdens het gesprek over een eventuele Playboy shoot van Hendriks, ontstond een discussie over de mooiste covers van het blad door de jaren heen. Het bracht herinneringen naar boven bij de aanwezige heren, die hun favoriete edities deelden. Rutger Castricum noemde de Playboy cover van Amanda Krabbé als zijn favoriet, en benadrukte hoe iconisch die foto voor hem was. Hij sprak vol lof over de uitstraling van Krabbé en hoe die specifieke editie nog steeds in zijn geheugen gegrift staat.

Albert Verlinde koos voor een andere legendarische naam, namelijk Patricia Paay. Volgens Verlinde is Paay een van de bekendste Nederlandse vrouwen die meerdere keren in Playboy heeft gestaan. Hij benadrukte dat haar verschijning in het blad door de jaren heen geëvolueerd is. Verlinde stelde vast dat Paay, ondanks haar verschillende verschijningen in het blad op verschillende momenten in haar carrière, altijd wist te imponeren.

Jack van Gelder voegde zich bij het gesprek, maar gaf aan dat hij het moeilijk vond om een favoriet te kiezen. Toch bekende hij met een knipoog dat hij “een flinke stapel” Playboys had liggen. Hij merkte ook op dat hij in het verleden vaker naar Penthouse neigde, omdat dat blad volgens hem “ondeugender” was dan Playboy. Zijn opmerking zorgde voor een hoop gelach in de studio, vooral toen hij moest toegeven dat hij niet precies wist waarom hij dat blad destijds aantrekkelijker vond.

Hélène Hendriks en de Idee van Playboy

De mogelijkheid van een Playboy shoot voor Hélène Hendriks bracht het gesprek weer terug naar het onderwerp. Terwijl de gasten speculeerden over de kans dat Playboy haar zou benaderen, reageerde Hendriks luchtig en openhartig. “Bellen kan altijd,” zei ze, verwijzend naar de mogelijkheid van een gesprek over een mogelijke fotoshoot. Hoewel haar woorden op een humoristische manier werden gebracht, was het duidelijk dat ze de suggestie niet volledig uitsloot.

De mix van humor en zelfverzekerdheid die Hendriks tentoonstelde, maakt haar een geliefde persoonlijkheid op televisie. Ze blijft professioneel en neemt haar werk serieus, maar is ook niet bang om te lachen om suggesties die normaal gesproken misschien als controversieel zouden worden beschouwd. Haar opmerkingen, zoals “Ik zeg niet meteen nee, maar ik zeg ook zeker niet meteen ja,” lieten ruimte voor interpretatie en gaven het gesprek een lichte, speelse toon.

Albert Verlinde en Playgirl

Het gesprek nam een interessante wending toen Hendriks, als afsluiting van het onderwerp, de vraag omdraaide en aan Albert Verlinde vroeg wie hij graag in een mannelijke versie van Playboy, oftewel Playgirl, zou willen zien. Verlinde aarzelde niet en noemde de Nederlandse wielrenner Harrie Lavreysen, die hij omschreef als een “stoere vent”. Het was een keuze die de rest van de tafel verraste, maar die Verlinde verdedigde door te wijzen op Lavreysens indrukwekkende fysieke conditie en uitstraling.

Rutger Castricum, enigszins verbaasd door de keuze, vroeg vervolgens aan Verlinde waarom hij niet voor Jack van Gelder had gekozen. Van Gelder, altijd in voor een grap, reageerde onmiddellijk en grapte dat Verlinde hem al “vaak genoeg heeft gezien”, wat leidde tot veel gelach in de studio. Het gesprek bleef luchtig en toonde de dynamiek van de groep, waarbij grappen over persoonlijke voorkeuren werden gecombineerd met een speelse discussie over bekende gezichten.

De Rol van Humor in De Oranjezomer

Het gesprek over Playboy en Playgirl liet zien hoe De Oranjezomer in staat is om zware onderwerpen af te wisselen met luchtige, humoristische momenten. Hoewel het programma zich vaak richt op sport en actuele gebeurtenissen, biedt het ook ruimte voor gesprekken die licht en grappig zijn, zoals de vraag of Hélène Hendriks ooit in Playboy zou poseren. Dit soort onderwerpen trekt vaak veel aandacht, niet alleen vanwege de humor, maar ook omdat het het publiek een kijkje geeft in de persoonlijkheden van de talkshowgasten.

Hélène Hendriks blijft kalm onder de aandacht en weet hoe ze moet reageren op dergelijke vragen zonder zichzelf te serieus te nemen. Dit maakt haar niet alleen geliefd bij haar collega’s, maar ook bij het publiek, dat haar humor en luchtigheid weet te waarderen.

Media-aandacht en Iconische Playboy Momenten

De kracht van Playboy in de Nederlandse media blijft opvallend, ondanks dat het blad zelf door de jaren heen is geëvolueerd. Bekende Nederlandse vrouwen zoals Patricia Paay en Amanda Krabbé hebben de afgelopen decennia hun plek op de cover gekregen, wat vaak zorgde voor veel media-aandacht en discussie. De vraag of Hélène Hendriks diezelfde route zou bewandelen, blijft voorlopig onbeantwoord, maar het gesprek hierover is al genoeg om het publiek te boeien.

Daarnaast benadrukte de discussie over Playboy de invloed van het blad op de Nederlandse cultuur. Hoewel Playboy wereldwijd een icoon is, heeft het ook in Nederland zijn eigen geschiedenis en erfenis opgebouwd. Bekende vrouwen die zich in het blad hebben laten fotograferen, worden vaak herinnerd om hun bijdrage aan die erfenis. Het gesprek in De Oranjezomer weerspiegelde deze nostalgie, terwijl het tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden suggereerde voor toekomstige edities.

Conclusie: Een Luchtige Blik op Playboy en de Media

De discussie in De Oranjezomer over een mogelijke Playboy shoot voor Hélène Hendriks bood een verfrissend luchtig moment in de show. Hendriks’ speelse en open reactie gaf het gesprek een lichte toon, en het leverde een humoristisch gesprek op over zowel Playboy als Playgirl. Hoewel de kans op een fotoshoot voorlopig onduidelijk blijft, was het duidelijk dat Hendriks geen probleem had met het idee om de vraag met humor te beantwoorden.

De gesprekken over iconische Playboy covers brachten nostalgie naar boven, waarbij de showgasten herinneringen ophaalden aan het blad dat zoveel invloed heeft gehad op de Nederlandse media. Of Hélène Hendriks ooit op de cover van Playboy zal staan, blijft voorlopig een open vraag, maar het gesprek toont aan dat Playboy nog steeds een belangrijke rol speelt in de Nederlandse popcultuur.

Hélène Hendriks

Key Points:

  • Hélène Hendriks werd tijdens De Oranjezomer gevraagd of ze openstaat voor een Playboy shoot en reageerde met humor en voorzichtigheid.
  • Rutger Castricum, Albert Verlinde en Jack van Gelder bespraken hun favoriete Playboy covers, met nostalgie en humor over de invloed van het blad.
  • Het gesprek toonde de mix van serieuze en speelse onderwerpen in De Oranjezomer, met Hendriks die haar luchtige, humoristische kant liet zien.
  • De show bood een nostalgische blik op Playboy en de manier waarop het blad door de jaren heen is geëvolueerd in de Nederlandse media.
  • Hoewel een fotoshoot voor Hendriks voorlopig onduidelijk blijft, benadrukte het gesprek het blijvende belang van Playboy in de popcultuur.
Lees verder