-

Algemeen

Beau van Erven Dorens in tranen: ”Zoon al 2 dagen vermist”

Beau van Erven Dorens heeft een moeilijke week achter de rug. Hij kan zijn tranen niet bedwingen als zijn zoon Jan twee dagen onbereikbaar is tijdens zijn backpackavontuur in Azië. De onzekerheid en angst hebben diepe indruk op hem gemaakt, wat hij openhartig deelt in zijn column in het AD.

Jan gaat Backpacken

In de afgelopen jaren heeft Beau niet stilgezeten, en het resultaat is een groot gezin met een elftal kinderen, die nu grotendeels hun eigen levens leiden. Hoewel het logisch is dat zijn kinderen opgroeien en hun eigen weg vinden, brengt dit ook de nodige stress met zich mee. Beau vraagt zich voortdurend af of alles wel goed gaat zonder zijn toezicht. Deze zorgen worden versterkt nu zijn achttienjarige zoon Jan besloten heeft om te gaan backpacken in Azië.

Vermist in Laos

Beau staat normaal gesproken continu in contact met Jan, maar deze week ging het helemaal mis. In zijn column vertelt hij dat hij twee hele dagen niets van zijn zoon heeft gehoord. “Telefoon geeft geen gehoor, berichten komen niet aan.” Jan zou zich in het noorden van Laos moeten bevinden, maar Beau weet dat niet zeker. “Hij is in zijn eentje. Achttien jaar. Verdomme.”

De situatie veroorzaakt grote paniek in huize Van Erven Dorens. “Ik word om drie uur ’s nachts wakker en pak meteen mijn telefoon. Stilletjes, om haar niet wakker te maken.” Beau’s onrust is duidelijk voelbaar als hij beschrijft hoe hij in het midden van de nacht naar WhatsApp grijpt. “Mijn vingers vliegen naar WhatsApp… Mijn ademhaling slaat over. Heeft hij geantwoord? Nee… Weer niks. Ik zie maar één vinkje.”

De Angsten van een Vader

Beau kan het niet meer aan. “We maken ons zorgen. Twee dagen lang hebben we ons sterk gehouden,” schrijft hij. De angsten die hem teisteren zijn intens en soms irrationeel. “Er hoeft maar één engerd te zijn, die daar ’s nachts de tent open ritst. Of een rebellengroep. China vind ik ook eng.” Hij vreest dat zijn zoon in gevaar is, misschien wel het slachtoffer van een verschrikkelijke situatie. “Ik ben bang dat hij door ‘enge Chinezen’ is vermalen tot babi pangang.”

Opluchting en Blijdschap

Het gezin is in diepe paniek en de angst lijkt geen einde te kennen. “Om zeven uur ’s ochtends breng ik Selly thee op bed. Ze heeft nauwelijks geslapen. We omhelzen elkaar snikkend.” Dan, plotseling, komt er een bericht van Jan. Hij had simpelweg slecht bereik gehad. De opluchting en blijdschap die Beau en zijn vrouw ervaren, zijn onbeschrijfelijk. “We dansen van geluk. Is alles toch nog goedgekomen.”

Beau

Reflecties op Ouderschap

Dit incident heeft Beau aan het denken gezet over het ouderschap en de uitdagingen die het met zich meebrengt. Het grootbrengen van kinderen, vooral als ze volwassen worden en hun eigen weg gaan, is een proces vol zorgen en onzekerheden. Beau’s ervaring met Jan’s verdwijning benadrukt de kwetsbaarheid en de diepe emotionele betrokkenheid die ouders voelen voor hun kinderen, ongeacht hun leeftijd.

De Onmiskenbare Liefde van een Vader

Beau’s angst en bezorgdheid voor Jan zijn een krachtig bewijs van de onvoorwaardelijke liefde die hij voor zijn kinderen voelt. Het laat zien hoe sterk de band tussen ouder en kind kan zijn, zelfs als ze fysiek ver van elkaar verwijderd zijn. De ervaring heeft Beau niet alleen veel stress bezorgd, maar ook laten inzien hoe belangrijk het is om vertrouwen te hebben in zijn kinderen en hun vermogen om op eigen benen te staan.

Terugblik en Vooruitzicht

Na de opluchting van het horen dat Jan veilig is, kijkt Beau terug op de afgelopen dagen met gemengde gevoelens. Hij beseft dat zijn angsten soms irrationeel waren, maar ook dat ze voortkwamen uit een diepe liefde en zorg voor zijn zoon. Het incident heeft hem doen inzien hoe belangrijk het is om los te laten en vertrouwen te hebben in de keuzes van zijn kinderen.

De Realiteit van Opvoeden

Opvoeden is een voortdurende balans tussen beschermen en loslaten. Beau’s ervaring onderstreept de uitdagingen en de vreugden van het zien opgroeien van kinderen. Het herinnert ouders eraan dat, ondanks de angst en de zorgen, het essentieel is om kinderen de ruimte te geven om hun eigen avonturen te beleven en te leren van hun eigen ervaringen.

Een Hoopvolle Toekomst

Voor Beau en zijn gezin eindigde deze beproeving gelukkig goed. Het incident heeft hem echter ook waardevolle lessen geleerd over vertrouwen en het belang van communicatie. Hij beseft dat, hoe moeilijk het ook kan zijn, het belangrijk is om kinderen hun eigen weg te laten vinden en hen te ondersteunen in hun zoektocht naar onafhankelijkheid.

Beau van Erven Dorens’ verhaal over zijn zoon Jan is een krachtige herinnering aan de emoties en zorgen die ouders doormaken. Het toont de diepgaande impact van liefde en zorg op het ouderschap en benadrukt de noodzaak om vertrouwen te hebben in de veerkracht en zelfstandigheid van onze kinderen. Terwijl Beau terugkijkt op deze uitdagende week, doet hij dat met een hernieuwd gevoel van dankbaarheid en een sterker vertrouwen in de toekomst.

Algemeen

GOED NIEUWS: Hélène Hendriks uit de kleren voor 500ste editie van de Playboy!

In de laatste aflevering van De Oranjezomer was er, naast de gebruikelijke sportgesprekken en humoristische momenten, ook een onderwerp dat de nodige hilariteit opleverde: de vraag of talkshowhost Hélène Hendriks openstaat voor een fotoshoot in Playboy. Hoewel Hendriks het gesprek snel een andere richting op stuurde, gaf ze lachend toe dat ze niet direct “nee” zei, maar ook niet meteen “ja”. Het gesprek maakte deel uit van een luchtige discussie over bekende Playboy covers en de charme van het blad door de jaren heen. Dit onderwerp bracht zowel nostalgie als humor naar de show, waarbij verschillende bekende namen werden genoemd.

De Vraag aan Hélène Hendriks: Playboy Shoot?

De discussie begon toen Hendriks werd gevraagd of ze open zou staan voor een fotoshoot in Playboy. Terwijl ze het onderwerp luchtig oppakte, liet ze ruimte voor speculatie door te zeggen dat ze niet direct “nee” zou zeggen. Haar humoristische reactie wekte bij de aanwezigen in de studio de nodige reacties op, waarbij het onderwerp al snel een mengeling werd van grappen en serieuze suggesties. “Bellen kan altijd,” voegde ze eraan toe met een knipoog, “dan kunnen we altijd even onderhandelen.” Hiermee liet Hendriks duidelijk zien dat ze de vraag niet al te serieus nam, maar tegelijkertijd ook niet volledig uitsloot.

Het onderwerp Playboy is eerder besproken in De Oranjezomer, en dat lijkt vaak voor grappige momenten te zorgen in de show. Zo werd in een eerdere aflevering gesproken over Jamie Vaes, die op de cover van Playboy verscheen, wat destijds al leidde tot een komische discussie tussen de gasten. Dit type gesprekken laat zien hoe het programma, naast serieuze onderwerpen, ook ruimte biedt voor luchtige en soms ondeugende humor.

Nostalgie: De Mooiste Playboy Covers

Tijdens het gesprek over een eventuele Playboy shoot van Hendriks, ontstond een discussie over de mooiste covers van het blad door de jaren heen. Het bracht herinneringen naar boven bij de aanwezige heren, die hun favoriete edities deelden. Rutger Castricum noemde de Playboy cover van Amanda Krabbé als zijn favoriet, en benadrukte hoe iconisch die foto voor hem was. Hij sprak vol lof over de uitstraling van Krabbé en hoe die specifieke editie nog steeds in zijn geheugen gegrift staat.

Albert Verlinde koos voor een andere legendarische naam, namelijk Patricia Paay. Volgens Verlinde is Paay een van de bekendste Nederlandse vrouwen die meerdere keren in Playboy heeft gestaan. Hij benadrukte dat haar verschijning in het blad door de jaren heen geëvolueerd is. Verlinde stelde vast dat Paay, ondanks haar verschillende verschijningen in het blad op verschillende momenten in haar carrière, altijd wist te imponeren.

Jack van Gelder voegde zich bij het gesprek, maar gaf aan dat hij het moeilijk vond om een favoriet te kiezen. Toch bekende hij met een knipoog dat hij “een flinke stapel” Playboys had liggen. Hij merkte ook op dat hij in het verleden vaker naar Penthouse neigde, omdat dat blad volgens hem “ondeugender” was dan Playboy. Zijn opmerking zorgde voor een hoop gelach in de studio, vooral toen hij moest toegeven dat hij niet precies wist waarom hij dat blad destijds aantrekkelijker vond.

Hélène Hendriks en de Idee van Playboy

De mogelijkheid van een Playboy shoot voor Hélène Hendriks bracht het gesprek weer terug naar het onderwerp. Terwijl de gasten speculeerden over de kans dat Playboy haar zou benaderen, reageerde Hendriks luchtig en openhartig. “Bellen kan altijd,” zei ze, verwijzend naar de mogelijkheid van een gesprek over een mogelijke fotoshoot. Hoewel haar woorden op een humoristische manier werden gebracht, was het duidelijk dat ze de suggestie niet volledig uitsloot.

De mix van humor en zelfverzekerdheid die Hendriks tentoonstelde, maakt haar een geliefde persoonlijkheid op televisie. Ze blijft professioneel en neemt haar werk serieus, maar is ook niet bang om te lachen om suggesties die normaal gesproken misschien als controversieel zouden worden beschouwd. Haar opmerkingen, zoals “Ik zeg niet meteen nee, maar ik zeg ook zeker niet meteen ja,” lieten ruimte voor interpretatie en gaven het gesprek een lichte, speelse toon.

Albert Verlinde en Playgirl

Het gesprek nam een interessante wending toen Hendriks, als afsluiting van het onderwerp, de vraag omdraaide en aan Albert Verlinde vroeg wie hij graag in een mannelijke versie van Playboy, oftewel Playgirl, zou willen zien. Verlinde aarzelde niet en noemde de Nederlandse wielrenner Harrie Lavreysen, die hij omschreef als een “stoere vent”. Het was een keuze die de rest van de tafel verraste, maar die Verlinde verdedigde door te wijzen op Lavreysens indrukwekkende fysieke conditie en uitstraling.

Rutger Castricum, enigszins verbaasd door de keuze, vroeg vervolgens aan Verlinde waarom hij niet voor Jack van Gelder had gekozen. Van Gelder, altijd in voor een grap, reageerde onmiddellijk en grapte dat Verlinde hem al “vaak genoeg heeft gezien”, wat leidde tot veel gelach in de studio. Het gesprek bleef luchtig en toonde de dynamiek van de groep, waarbij grappen over persoonlijke voorkeuren werden gecombineerd met een speelse discussie over bekende gezichten.

De Rol van Humor in De Oranjezomer

Het gesprek over Playboy en Playgirl liet zien hoe De Oranjezomer in staat is om zware onderwerpen af te wisselen met luchtige, humoristische momenten. Hoewel het programma zich vaak richt op sport en actuele gebeurtenissen, biedt het ook ruimte voor gesprekken die licht en grappig zijn, zoals de vraag of Hélène Hendriks ooit in Playboy zou poseren. Dit soort onderwerpen trekt vaak veel aandacht, niet alleen vanwege de humor, maar ook omdat het het publiek een kijkje geeft in de persoonlijkheden van de talkshowgasten.

Hélène Hendriks blijft kalm onder de aandacht en weet hoe ze moet reageren op dergelijke vragen zonder zichzelf te serieus te nemen. Dit maakt haar niet alleen geliefd bij haar collega’s, maar ook bij het publiek, dat haar humor en luchtigheid weet te waarderen.

Media-aandacht en Iconische Playboy Momenten

De kracht van Playboy in de Nederlandse media blijft opvallend, ondanks dat het blad zelf door de jaren heen is geëvolueerd. Bekende Nederlandse vrouwen zoals Patricia Paay en Amanda Krabbé hebben de afgelopen decennia hun plek op de cover gekregen, wat vaak zorgde voor veel media-aandacht en discussie. De vraag of Hélène Hendriks diezelfde route zou bewandelen, blijft voorlopig onbeantwoord, maar het gesprek hierover is al genoeg om het publiek te boeien.

Daarnaast benadrukte de discussie over Playboy de invloed van het blad op de Nederlandse cultuur. Hoewel Playboy wereldwijd een icoon is, heeft het ook in Nederland zijn eigen geschiedenis en erfenis opgebouwd. Bekende vrouwen die zich in het blad hebben laten fotograferen, worden vaak herinnerd om hun bijdrage aan die erfenis. Het gesprek in De Oranjezomer weerspiegelde deze nostalgie, terwijl het tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden suggereerde voor toekomstige edities.

Conclusie: Een Luchtige Blik op Playboy en de Media

De discussie in De Oranjezomer over een mogelijke Playboy shoot voor Hélène Hendriks bood een verfrissend luchtig moment in de show. Hendriks’ speelse en open reactie gaf het gesprek een lichte toon, en het leverde een humoristisch gesprek op over zowel Playboy als Playgirl. Hoewel de kans op een fotoshoot voorlopig onduidelijk blijft, was het duidelijk dat Hendriks geen probleem had met het idee om de vraag met humor te beantwoorden.

De gesprekken over iconische Playboy covers brachten nostalgie naar boven, waarbij de showgasten herinneringen ophaalden aan het blad dat zoveel invloed heeft gehad op de Nederlandse media. Of Hélène Hendriks ooit op de cover van Playboy zal staan, blijft voorlopig een open vraag, maar het gesprek toont aan dat Playboy nog steeds een belangrijke rol speelt in de Nederlandse popcultuur.

Hélène Hendriks

Key Points:

  • Hélène Hendriks werd tijdens De Oranjezomer gevraagd of ze openstaat voor een Playboy shoot en reageerde met humor en voorzichtigheid.
  • Rutger Castricum, Albert Verlinde en Jack van Gelder bespraken hun favoriete Playboy covers, met nostalgie en humor over de invloed van het blad.
  • Het gesprek toonde de mix van serieuze en speelse onderwerpen in De Oranjezomer, met Hendriks die haar luchtige, humoristische kant liet zien.
  • De show bood een nostalgische blik op Playboy en de manier waarop het blad door de jaren heen is geëvolueerd in de Nederlandse media.
  • Hoewel een fotoshoot voor Hendriks voorlopig onduidelijk blijft, benadrukte het gesprek het blijvende belang van Playboy in de popcultuur.
Lees verder