-

Algemeen

Dit enorme bedrag eist André Hazes voor een optreden van 30 minuten

Avatar foto

Gepubliceerd

op

André Hazes jr. probeert momenteel zijn weggezakte loopbaan weer op te bouwen. Na bijna 2 jaar niets te hebben gedaan, heeft hij onlangs weer muziek uitgebracht.

Aan de hand van het aantal views op YouTube is te zien dat vrijwel niemand naar ‘Als Je Wil Dat Ik Je Man Ben’ luistert. Maar André Hazes geeft de moed niet op en gaat vrolijk verder.

Geen hits
Dat betekent echter niet dat de zanger niet meer geboekt kan worden voor feestjes en partijen. Maar dat is niet bepaald goedkoop.

Sterker nog, op dit moment is André Hazes de duurste Nederlandstalige artiest. De prijs die je moet betalen voor een halfuurtje André is werkelijk absurd.

Het is dan ook geen wonder dat niemand hem boekt, zo denken wij.

André heeft sinds hij bekend werd als ‘de zoon van’ slechts 1 hit gehad. Het nummer ‘Leef’ was een succes. Dat kan ook komen doordat Jef uit ‘Goede Tijden Slechte Tijden’ in de videoclip zit.

Maar omdat hij nu geen succes meer heeft, is er onlangs een spoedvergadering gehouden bij zijn platenmaatschappij. Men maakt zich zorgen of het nog wel goed zal komen met Dreetje.

30 minuten optreden
Dat is natuurlijk de vraag. En als het niet goed zal komen, kan hij altijd nog teren op zijn belachelijk hoge vraagprijs voor een optreden van 30 minuten.

Dreetje kent geen schaamte en eist een bedrag van 19.500 euro voor slechts dertig minuutjes zingen.

Wie een beetje kan rekenen, weet dat dit ongeveer de helft is van het jaarsalaris van Jan Modaal. Zijn tarief is zelfs hoger dan dat van Gerard Joling en Jan Smit.

Het blijft echter de vraag of André Hazes jr. weer succes zal vinden in zijn carrière.

Ondanks zijn tegenvallende recente muziekrelease en de zorgen bij zijn platenmaatschappij, blijft hij optimistisch en gaat hij vol enthousiasme door.

Hoewel zijn muzikale hits momenteel ontbreken, betekent dit niet dat André geen optredens meer kan verzorgen.

Hij is nog steeds te boeken voor feestjes en partijen, zij het tegen een zeer hoge prijs. Met een vraagprijs van 19.500 euro voor slechts een halfuur optreden behoort hij tot de duurste Nederlandstalige artiesten.

Dit tarief overtreft zelfs dat van gerenommeerde artiesten zoals Gerard Joling en Jan Smit.

De extravagante vraagprijs roept echter vragen op bij potentiële boekers en fans. Het is geen verrassing dat velen terughoudend zijn om zo’n aanzienlijk bedrag te betalen voor een kort optreden van André Hazes jr., vooral gezien zijn recente gebrek aan muzikaal succes.

Hoewel hij in het verleden met het nummer ‘Leef’ een hit heeft gescoord, lijkt het erop dat André momenteel moeite heeft om zijn carrière nieuw leven in te blazen.

Dit heeft geleid tot bezorgdheid binnen de muziekindustrie en heeft zelfs tot een spoedvergadering geleid bij zijn platenmaatschappij.

Men vraagt zich af of hij zijn vroegere successen kan evenaren en opnieuw een positieve impact kan hebben op de muziekscene.

Algemeen

Ophef in The Passion door Mike en Monique: ‘Ik ben bij je’ krijgt plots een andere betekenis

Avatar foto

Gepubliceerd

op

The Passion 2025 krijgt onverwachte wending door komst van Mike en Monique uit Winter Vol Liefde

Wat bedoeld was als een ingetogen moment in een jaarlijks terugkerende televisietraditie, veranderde op donderdagavond in een onderwerp van nationale discussie. Tijdens de vijftiende editie van The Passion verschenen Mike en zijn moeder Monique – bekend van het populaire datingprogramma Winter Vol Liefde – kort op het podium. Hun verschijning was misschien slechts enkele zinnen lang, maar de reacties die erop volgden waren allesbehalve klein.

De aankondiging kwam pas op de middag van de uitzending, wat het verrassingseffect alleen maar groter maakte. De keuze om de twee realitysterren een plek te geven in het doorgaans serieuze en muzikale paasevenement leidde al snel tot een golf aan reacties op sociale media, in columns én bij tv-recensenten.


Verbazing en discussie tijdens de uitzending

Kijkers die hadden afgestemd op The Passion – dat ieder jaar op Witte Donderdag wordt uitgezonden en traditiegetrouw het lijdensverhaal van Jezus vertelt in een eigentijds jasje – wisten even niet wat ze zagen toen plots Mike en Monique op het podium verschenen. Hun bijdrage bestond uit een korte tekstpassage, passend binnen het verhaal, maar hun verschijning deed bij velen de wenkbrauwen fronsen.

Hoewel het moment inhoudelijk klein was, werd het onmiddellijk opgemerkt. Velen deelden screenshots van het fragment op X (voorheen Twitter), Instagram en TikTok. De reacties varieerden van verbazing tot cynisme. Sommige kijkers vroegen zich af of The Passion nu vooral mikt op “talk value”, meer dan op spirituele of muzikale inhoud.


Kritiek op de programmamakers: “Waar is de lijn?”

De meeste kritiek richtte zich niet zozeer op Mike en Monique zelf, maar op de makers van The Passion. Waarom werd gekozen voor deelname van twee personen die hun bekendheid vooral danken aan reality-tv? Was het een bewuste poging om een jonger, digitaal publiek te bereiken? Of juist een wanhopige poging om relevant te blijven in een steeds competitiever televisielandschap?

In talkshows en columns werden de vragen openlijk gesteld. Had een programma met een religieus en cultureel karakter als The Passion niet beter kunnen kiezen voor deelnemers met een inhoudelijke of artistieke achtergrond?

De programmaredactie heeft vooralsnog geen officiële reactie gegeven op de keuze voor Mike en Monique, maar het is duidelijk dat de beslissing in elk geval tot brede aandacht heeft geleid.


Veronica Superguide-columnist noemt het “het meest gênante tv-moment van 2025”

De scherpste kritiek kwam van Robin Heerkens, hoofdredacteur van Veronica Superguide. In zijn wekelijkse column spaarde hij de makers van The Passion niet:

“In een wanhopige poging om een viral-momentje te creëren, mochten Winter Vol Liefde-sterren Mike en zijn moeder Monique een paar woorden opdreunen bij het podium,” schreef hij.

Heerkens ging verder door te stellen dat het moment niet alleen onnodig was, maar ook ten koste ging van de toon en het karakter van het programma:

“We hoeven niet meer verder te zoeken: het meest gênante tv-moment van 2025 zat in The Passion.”

Zijn column werd breed gedeeld via entertainmentplatforms en zette de discussie nog verder op scherp. Veel lezers sloten zich aan bij zijn kritiek, terwijl anderen het juist opnamen voor de inclusieve en moderne benadering van het programma.


Ironie rondom het thema van het jaar

Het thema van deze editie van The Passion was “Ik ben bij je” – een boodschap van troost en nabijheid, passend bij het paasverhaal. Die boodschap kreeg echter een onverwacht ironische lading toen Monique samen met haar zoon op het podium verscheen.

Heerkens speelde hier in zijn column subtiel op in:

“Monique past overigens wel héél goed bij het thema ‘Ik ben bij je’. Dat neemt ze heel letterlijk, weet zoon Mike uit jarenlange ervaring.”

Deze opmerking – bedoeld als humoristische prik – werd door velen op sociale media overgenomen, wat zorgde voor een stroom aan memes, gevatte reacties en ludieke video’s. Of het nu terecht was of niet, feit is dat Monique’s aanwezigheid het thema van het jaar onbedoeld een dubbele laag gaf.


Online reacties: van humor tot afkeuring

Op X, Instagram en TikTok lieten kijkers massaal van zich horen. Sommige reacties waren speels van toon, anderen ronduit kritisch.

“Waren alle echte acteurs ineens bezet?” schreef iemand cynisch.
Een ander vroeg zich af: “Volgend jaar Giel de Winter als Judas?”
Ook veelvoorkomend: “Kan iemand me uitleggen waarom Mike en Monique in hemelsnaam een rol hebben in The Passion?”

Toch waren er ook geluiden die opriepen tot nuance. Sommige kijkers gaven aan dat The Passion juist altijd zoekt naar verbinding en actualiteit, en dat daar ruimte is voor een breed scala aan stemmen en gezichten. “Of je nou van reality-tv houdt of niet, het zijn óók mensen met een verhaal,” aldus één van de reacties.


Caststrategie of media-experiment?

De vraag blijft hangen: was de keuze voor Mike en Monique onderdeel van een bewuste mediastrategie? Wilde de redactie het programma een virale boost geven door herkenbare gezichten uit een andere tv-wereld te introduceren?

In het verleden werden vaker verrassende keuzes gemaakt voor de cast van The Passion, maar deze editie lijkt een nieuwe grens te hebben verkend. De snelle verspreiding van het fragment en de hoeveelheid aandacht die het opleverde, wijst erop dat die strategie op z’n minst effect had – al is het nog maar de vraag of dat positief uitpakt voor de reputatie van het programma.


Een uitzending die mensen bezighoudt

Los van de inhoudelijke discussies is één ding zeker: The Passion 2025 laat niemand onberoerd. Of je nu fan bent van het paasspektakel of juist sceptisch kijkt, het programma wist wederom de aandacht te trekken van een breed publiek. De buzz die ontstond rondom de aanwezigheid van Mike en Monique bewijst dat televisie anno 2025 nog steeds in staat is om het gesprek van de dag te bepalen.

De komende tijd zal moeten uitwijzen of dit moment The Passion blijvend verandert, of dat het wordt gezien als een eenmalige, discutabele keuze. Wat de uitkomst ook is: het gesprek over de balans tussen cultuur, religie, entertainment en relevantie is geopend – en dat is misschien wel het belangrijkste resultaat van deze editie.


Blijf ons volgen voor meer achtergrondverhalen over televisie, media en BN’ers die het gesprek van de dag bepalen.

Lees verder