Nieuwste
Dit geloof je niet: Linker bal van man blijft vast zitten in IKEA Stoel

In het noorden van het land, beleefde Claus onlangs een onvergetelijk douche-incident, en niet op een goede manier.
Stel je voor: een alledaagse douchesessie verandert in een ware
nachtmerr!e, allemaal dankzij een ogenschijnlijk onschuldige
IKEA-stoel.
“Opeens voelde ik dat er iets niet klopte.
Toen ik naar beneden keek, was het duidelijk: mijn linkerbal zat
vast in een van de gaten in de stoel.
Serieus, ik kon geen kant op,” zegt Claus, nog steeds
verbaasd.
En alsof dat nog niet erg genoeg was, stel je dan eens het
volgende voor: het warme water begon langzaam kouder te worden.
“Ik zat daar en werd steeds kouder. Koud, zoals de blik van mijn
schoonmoeder op mijn trouwdag,” grapt Claus.
Maar de humor verdween snel toen het water echt koud werd.
Zijn oplossing? Een haardroger. “In pure wanhoop pakte ik de
haardroger om mezelf op te warmen.
Pas toen besefte ik dat ik mijn bal eindelijk had bevrijd uit
die vervloekte stoel.
Vrijheid smaakte nog nooit zo zoet,” verklaart hij.
Maar IKEA-medewerkers hebben natuurlijk ook een woordje te
zeggen.
Op Facebook reageerde een van hen met een knipoog: “Hey Claus,
misschien moet je de volgende keer je doucheavontuur beter
voorbereiden.
En als je die stoel echt in de douche wilt houden, zorg er dan
voor dat je de juiste ‘uitrusting’ draagt.”
Nou, als dat geen verhaal is voor aan de borreltafel.
IKEA-stoelen zijn handig voor veel dingen, maar gebruik ze
alsjeblieft met gezond verstand.
Hieronder vind je het Facebook-bericht dat Claus plaatste, met
de beroemde IKEA-stoel:

Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.