Nieuwste
Moeder b00s: ‘Mijn zoon identificeert zich als kat, maar mag niet naar de dierenarts’

Een moeder heeft advies gezocht op TikTok omdat haar zoon zichzelf identificeert als een kat, maar niet naar de dieren*rts mocht.
Het filmpje verspreidde zich snel over de hele wereld en is nu
ook onder onze aandacht gekomen.
Volgens de moeder was de dieren*rts niet inclusief genoeg.
Het fenomeen waarin mensen zich niet identificeren met
traditionele gesl*chts- en genderhokjes komt steeds vaker voor.
Mensen identificeren zich als h0mo, non-binair, genderqueer en
meer, en het is belangrijk dat ze worden gerespecteerd en
geaccepteerd voor wie ze zijn.
Er zijn echter ook mensen die het hier niet mee eens zijn en
dem0nstraties worden gehouden om meer bewustzijn te creëren.
Deze demonstranten maken deel uit van de LGBTQ+ gemeenschap, die
zich inzet voor steun en empowerment omdat ze nog steeds veel
obstakels ervaren.
Helaas zijn er tegenwoordig extreme reacties op dit onderwerp,
wat juist averechtse effecten kan hebben.
Sommige mensen hebben de indruk dat er te veel nadruk wordt
gelegd op het uitbreiden van identiteitscategorieën.
In dit geval is er een persoon die zichzelf identificeert als
een kat.
Toen hij zich niet goed voelde, wilde zijn moeder hem naar de
d0kter brengen, omdat katten ook naar de dieren*rts gaan.
De dieren*rts weigerde hem echter te behandelen. De moeder was
w0edend en beschouwt dit als discr!minatie.
Ze vindt dat als haar zoon zegt dat hij een kat is, hij als een kat moet worden behandeld en overweegt zelfs jur!dische stappen te ondernemen tegen de dieren*rts.
@isatandstared Replying to @disneydel #isatandstared #satire

Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.