-

Nieuwste

Net binnen! Het coronavir*s begint ernstig zorgelijk te worden

De experts van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) waarsch*wen voor een opleving van het coronavir*s, en directeur Tedros Adhanom Ghebreyesus roept op tot ‘grote waakza*mheid’. Maar moeten we ons echt zorgen maken?

Volgens de WHO is er een aanzienlijke stijging van het aantal coronad0den in het Midden-Oosten en Azië, en ook in Europa worden steeds meer mensen opgenomen.

Italië wordt specifiek genoemd als een land waar de situatie zich versl*chtert. De WHO dringt er daarom bij iedereen op aan om zich opnieuw te laten vaccineren.

Tedros merkt op: “De grootste zorg is niet dat er onvoldoende risicogroepen zijn gevaccineerd.

De toename van het aantal gevallen en st*rfgevallen benadrukt het belang van vaccinatie.”

Desondanks denken experts uit de Lage Landen niet dat de situatie zo ernstig zal worden.

Volgens Marc van Ranst wil de WHO benadrukken dat het luchtwegseizoen voor de deur staat.

Hij is echter van mening dat landen wel “iets” moeten ondernemen, zoals een herfstvaccinatiecampagne en meer aandacht voor ventilatie.

In Nederland is er momenteel een toename van het aantal v!rusdeeltjes in rioolwater, dat in een maand tijd is verdubbeld.

Hoewel er meldingen zijn van meer mensen met het v!rus, zijn de aantallen nog niet bijzonder hoog, volgens de Nederlandse viroloog Bert Niesters.
Rutte

Deskundigen zijn het erover eens dat het coronav!rus de komende maanden terrein zal winnen, maar Niesters maakt zich niet al te veel zorgen.

Zijn Belgische collega, Marc van Ranst, is het daarmee eens en merkt op dat veel mensen al zijn gevaccineerd en bijna iedereen minstens één keer besmet is geweest.
Rutte

Hierdoor zijn de scenario’s zoals in 2020 en 2021 niet langer aan de orde.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder