Nieuwste
Vrouw gaat even koffie halen op het vliegveld: haar echtgenoot vertrekt zonder haar
Een man veroorzaakt online aanzienlijke discussie door aan boord van een vliegtuig te stappen zonder zijn vrouw.
Zij was even koffie halen en de man besloot niet op haar te
wachten, maar ging aan boord en liet haar achter.
Meg, een 47-jarige man uit de Verenigde Staten, was samen met
zijn 43-jarige vrouw Jess van plan om hun dochter te bezoeken. In
een gesprek met LadBible vertelt hij zijn kant van het verhaal.
“Het is belangrijk om te vermelden dat reizen met mijn vrouw
geen prettige ervaring is. Ikzelf ben zeer georganiseerd en zorg er
altijd voor dat we ruim op tijd zijn in plaats van te laat,” begint
hij.
“Mijn vrouw is juist het tegenovergestelde type. Ze is erg ‘easy
going’. Ik probeer meestal compromissen te sluiten, maar niet als
we samen vliegen.”
Het plan was dat Meg samen met zijn vrouw naar een andere staat
zou vliegen waar hun dochter op school zat. “We hadden een vlucht
om 10.00 uur. Het vliegveld was niet heel groot, maar ook niet
klein.”
“Ik had mijn vrouw al verteld dat we 90 minuten voor vertrek op
de luchthaven moesten zijn. We wonen ongeveer 30 minuten van de
luchthaven vandaan.”
“Het voorbereiden verliep al moeizaam. Ik wilde om 08.00 uur
vertrekken, omdat we ook moesten parkeren en een kort stukje lopen.
Ik ben om 06.00 uur opgestaan.”
“Ik heb vijf keer geprobeerd om mijn vrouw wakker te maken.
Uiteindelijk kwam ze om 07.40 uur uit bed. Vervolgens wilde ze nog
koffie drinken, douchen en rustig ontbijten.”
“We konden uiteindelijk pas om 09.00 uur vertrekken. Op de
luchthaven was het drukker dan normaal. Het duurde zo lang bij de
beveiliging dat we onze vlucht misten.”
De luchtvaartmaatschappij gaf geen restitutie, dus Meg en Jess
kochten nieuwe tickets voor de volgende dag. Die vlucht was echter
niet direct en er was een overstap.
Meg en Jess haalden de eerste vlucht en hadden vervolgens
slechts 25 minuten om over te stappen op de volgende vlucht. “We
moesten half het vliegveld doorkruisen en hadden nog 9 minuten
voordat we moesten instappen. En toen wilde mijn vrouw ineens
koffie gaan halen.”
“Er was een klein kraampje bij onze gate. Ik vroeg of ik het
voor haar moest halen, maar ze wilde absoluut Starbucks. Die was
echter helemaal aan de andere kant.”
“Ik zei tegen haar dat we dat niet zouden redden, maar ze wilde
niet luisteren. Ze beloofde op tijd terug te zijn.”
“Uiteindelijk was ze niet op tijd terug. Ik belde haar zeven
keer, maar ze nam niet op. Ik wachtte nog wel bij de gate, maar ik
zag haar niet.”
“Uiteindelijk moest ik een beslissing nemen op aandringen van
een steward. Ik vroeg of hij nog even kon wachten, maar dat lukte
niet. Dus ging ik aan boord.”
Toen Meg aankwam op hun bestemming, belde hij zijn vrouw op en
vertelde haar dat ze een nieuw ticket moest kopen en dat ze elkaar
zouden ontmoeten op de school van hun dochter.
Toen Jess aankwam, leek ze niet erg b00s. “Ze heeft er geen
woord over gezegd. Ik dacht: misschien begrijpt ze het nu. Maar
nee.
We zijn nu een week thuis en ze heeft niet met me gesproken en
geeft mij de schuld dat ik haar heb achtergelaten.”
“Eerlijk gezegd, vind ik dat dit niet mijn sch*ld is.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.