Nieuwste
Transavia weigert Kitty aan boord: ”Dit is zo onrechtvaardig”
De 60-jarige Kitty Trepels had gisteren haar laatste reis naar Menorca moeten maken, een laatste kans om van een vakantie te genieten voordat haar tijd opraakt.
Echter, Transavia heeft haar de toegang tot het vliegtuig
geweigerd, bewerend dat ze ‘niet fit to fly’ was. Dit heeft Kitty
w0edend achtergelaten.
Voor haar was deze vakantie een kostbare gelegenheid, aangezien
ze niet lang meer te l*ven heeft.
Kitty keek enorm uit naar deze reis, maar de nachtelijke vlucht
met Transavia verliep totaal anders dan verwacht.
Samen met haar zus Sandra (54) zat ze bij de gate op Schiphol te
wachten. Toen ze in haar rolstoel in slaap viel, werden de
medewerkers op Schiphol zenuwachtig. Ze werd gevraagd of ze hulp
nodig had.
Kitty reageerde dat ze gewoon een beetje moe was, maar verder in
goede gezondheid verkeerde. “Ik was helemaal klaar voor de
vakantie!”
Maar niet lang daarna verscheen de piloot voor haar en vertelde
dat ze niet mee mocht naar Spanje.
“Hij zei: ik ben de baas en we nemen je niet mee. Ik draag de
verantwoordelijkheid als er aan boord iets fout gaat, en ik heb
besloten dat je niet kunt meevliegen.”
“Ik vroeg nog: ‘Wat kan er misgaan?’ Maar de beslissing was al
genomen. Mijn bagage was zelfs al uitgeladen. Ik ben nog steeds in
sh0ck.”
Kitty en haar zussen reizen al jaren samen naar Menorca. “Mijn
leven nadert het einde, dus we hebben ons uiterste best gedaan om
nog een week weg te gaan.
Om afscheid te nemen van het eiland en onze vrienden daar. Ik
had mijn behandelingen stopgezet en mijn zus had moeite gedaan om
vrij te nemen.”
Sandra vertelt aan De Telegraaf dat ze direct contact hebben
opgenomen met medisch personeel in Nijmegen nadat de piloot het
slechte nieuws had gebracht.
Een verpleegkundige las zelfs midden in de nacht een stukje uit
het medisch dossier voor. Echter, Transavia wilde niet meer
meewerken.
Het heeft echter niets veranderd. Het vliegtuig vertrok zonder
Kitty en Sandra. Transavia beweert dat dit om veiligheidsredenen is
gebeurd.
Ondanks dat Kitty groen licht had gekregen van haar medisch team
en aan alle vereisten had voldaan, werd haar de toegang toch
ontzegd.
Ze had zelfs toestemming van de oncoloog en alle relevante
documenten bij zich.
Volgens Transavia’s woordvoerder kan een piloot zelf beslissen
of iemand “fit to fly” is. “Indien nodig vraagt een gezagvoerder om
ondersteuning en advies van de medische dienst.”
In dit geval lijkt dit echter niet te zijn gebeurd, terwijl
Kitty alle benodigde documenten bij zich had.
Een kans op een nieuwe reis naar Menorca lijkt nu
onwaarschijnlijk. “Een herkansing is bijna uitgesloten. Ik moet
binnenkort weer beginnen met chem0therapie.”
Kitty is in sh0ck en zei: “Ik begrijp nog steeds niet wat er is
gebeurd. Dit voelt zo onrechtvaardig.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.