-

Nieuwste

René van der Gijp valt Marcel van Roosmalen aan: ‘Achterlijk’

René van der Gijp maakte studiogast Marcel van Roosmalen genadeloos belachelijk in Vandaag Inside. Dat was zowat de beste televisie van de week.

Deze week ging René compleet los op Marcel van Roosmalen, die met de seconde ongemakkelijker werd. Het maatje van Marcel, Gijs Groenteman, wordt in Vandaag Inside altijd Gijs Groenteboer genoemd.

Gijs kan daar niet om lachen, maar dat was voor de heren van Vandaag Inside uiteraard aanleiding om de koosnaam helemaal te omarmen.

René van der Gijp

Gijs lijkt daar dus echt een probleem mee te hebben. Wanneer Marcel uithaalt naar Angela de Jong, gaat René compleet los. “Wij hebben haar hier zitten, dat is een prima mens. Echt, niks mis mee. Neem van mij aan: die hele Angela de Jong neemt zich totaal niet serieus, echt totaal niet.”

René raast door: “Het is niet voor niks dat wij hem Groenteboer genoemd hebben en dat jij hem (verwijzend naar Wilfred, red.) even apart neemt om te zeggen van: ‘Ja, maar dat gaat niet meer gebeuren, want dat pikken wij niet.’ Dan neem je je toch iets te serieus, want kijk: het enige dat jullie doen is constant maar ‘mensen dit’ en ‘mensen dat’, ‘we nemen die in de maling en die’, maar dan wordt er ‘Groenteboer’ gezegd en wordt hij gek.”

René van der Gijp

Volgens René neemt Gijs zichzelf te serieus. “Een week later zegt hij over ons dat we achterlijk zijn en dan denk ik: zo ver zit hij er niet naast. Ik zit daar niet mee, maar zit hij er ook maar niet mee.”

René

Marcel verdedigt zich door te zeggen dat hij niet zo’n fan is van naamgrapjes. “Als je niets beters weet te verzinnen”, geeft hij nog mee. Marcel geeft wel aan dat hij niet boos of razend was.

Daarop repliceert René: “Als je al kwaad wordt om een naamgrapje, dat wil dus zeggen dat je je te serieus neemt.”

René van der Gijp

Nu is de maat vol voor René. Hij maakt Marcel compleet met de grond gelijk: “Nee, je zei dat we dat beter niet meer kunnen doen. En dat steekt mij dan toch een beetje, dat ik denk: twee mensen die iedereen op de hak nemen, en er zit er één daar die zegt: ‘Ja, maar je moet ons niet op de hak nemen.’ Dan denk ik: kom op, alsjeblieft!”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder