Nieuwste
Vader wil gaatjes in oortjes van twee weken oude zoon: ‘Keuze waar hij mee moet leven’
Adhum Price is werkzaam in een piercingstudio Blue Banana in Birmingham in het Verenigd Koninkrijk. De man kreeg op een zekere dag een bijzonder verzoek van een klant.
Om zichzelf in te dekken, besloot Price om het gesprek op te nemen. Zo zou er achteraf geen discussie kunnen zijn.
De klant in kwestie, een vader, vroeg Adhum om de oren van zijn zoon te piercen. Hij kreeg echter een nee te horen en de piercer legde uit dat er bepaalde regels gelden voor minderjarigen.
Adhum legt uit: “De vader van het kind vroeg of we het oor van zijn zoontje konden piercen. Ik vroeg gelijk hoe oud hij was. Dan kreeg ik te horen dat hij amper twee weken oud was.”
“Volgens onze procedures konden we jammer genoeg geen gaatje laten prikken. Dat kan pas voor kinderen die minstens acht jaar oud zijn. Je moet er immers zeker van zijn, dat dit is wat hij zelf wil, het is een beslissing waar hij voor de rest van zijn leven mee opgezadeld zit.”
De vader bleef desondanks toch aandringen. Hij wilde kost wat kost de oortjes van zijn zoon laten piercen. Adhum bleef bij zijn standpunt.
Uiteindelijk had de vader door dat de man niet van gedachten zou veranderen, waarop de vader vertrok. Adhum kreeg online heel wat complimenten vanwege zijn verstandige houding.
Enkele commentaren waren: “Ik kan het niet verdragen dat er mensen zijn die gaatjes in de oren van baby’s willen boren”, en “Mensen moeten snappen dat baby’s geen modeaccessoires zijn.”
Nog iemand anders laat weten: “Je deed er heel goed aan om te weigeren.” Een andere sociale mediagebruiker schrijft: “Je reactie was heel slim, ouders hebben niet zomaar controle over het lichaam van hun baby.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.