Nieuwste
Bizar: Ambulanceverzorger overgoten met kokend heet water
Op 18 oktober vorig jaar werd een amb*lancebroeder in Gouda overgoten met k0kend heet water terwijl hij op een hulpverzoek reageerde.
De gebeurtenis heeft zijn leven voorgoed veranderd en hij is nog
steeds niet in staat om te werken. In dit artikel bespreken we de
details van de gebeurtenis, de impact ervan op de amb*lancebroeder
en de huidige stand van zaken.
De amb*lancebroeder in kwestie ging op die bewuste dag met de
fiets naar zijn werk en kreeg om 13.44 uur een oproep voor een
verward persoon in de Goudse Gansstraat. Samen met een collega ging
hij ter plaatse.
Het bleek te gaan om Johannes B., een 65-jarige man die zich had
verscholen op zolder in het huis van zijn zus. Zijn familie maakte
zich zorgen omdat ze geen contact met hem konden krijgen.
B., die jarenlang door Europa had gezworven zonder contact te
hebben met zijn familie, had zich bij zijn zus gemeld en kreeg hulp
aangeboden.
Hij ging echter plotseling naar de zolder en weigerde met iemand
te praten. Bezorgd belden ze de hulpdiensten en de amb*lancebroeder
en zijn collega arriveerden ter plaatse om te helpen.
De amb*lancebroeder probeerde contact te maken met B., maar
kreeg geen reactie. Toen opende B. het zolderluik en gooide hij
kokend heet water over de amb*lancebroeder heen.
De amb*lancebroeder werd met spoed naar het z!ekenhuis gebracht
en lag een week in het brandw0ndencentrum. Hij liep tweedegraads
brandw0nden op in zijn gezicht, op zijn schouder en rug. Zijn rug
is nu vol l!ttekens als gevolg van de aanv*l.
De zaak kwam onlangs voor de r*chter en B. verklaarde dat hij
een waterkoker had meegenomen naar zolder zodat hij zichzelf ‘kon
verdedigen’. Deskundigen hebben verklaard dat B.
ontoerekeningsvatbaar is omdat hij l!jdt aan ernst!ge
psych1atrische aand0eningen, halluc!naties en wanen heeft.
Het 0penbaar M!nisterie heeft geëist dat B. wordt opgenomen in
een tbs-!nstelling met dw*ngverpleging. Het slacht0ffer is nog
steeds ernst!g aan toe en lijdt dagelijks p!jn.
Acht procent van zijn schouder en rug zijn verbrand en het is
niet duidelijk of hij ooit volledig zal herstellen. De niet
zichtbare l!ttekens zitten in zijn hoofd en zullen nooit meer
verdwijnen.
De amb*lancebroeder heeft aangegeven dat hij graag weer aan het
werk wil, maar dat hij dagelijks wordt herinnerd aan wat er is
gebeurd. Hij denkt vaak aan wat er zou zijn gebeurd als hij niet
had geprobeerd om te helpen.
De zaak zal op 3 mei worden afgerond en de amb*lancebroeder en
zijn familie hopen dat er recht zal worden gedaan aan wat er is
gebeurd.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.