Nieuwste
Big Brother-ster achter tralies nadat hij met bewusteloze deelneemster in koffer duikt
Een Spaanse Big Brother deelnemer is veroordeeld tot 15 maanden achter de tralies en een boete van ruim 5.000 euro. Hij zou een bewusteloze deelneemster ongepast behandeld hebben nadat ze te veel had gedronken.
Jose Maria Lopez behandelde Carlota Prado onheus na een feestje overgoten met geestrijke drankjes. De feiten gebeurden in 2017 en het slachtoffer was ronduit kachellam.
Hoewel de beelden nooit getoond zijn, kregen de producenten heel wat kritiek voor de manier waarop ze met het incident zijn omgegaan.
Tijdens de nabespreking in de zogenaamde biechtkamer confronteerden ze de deelneemster met de beelden. Daarna brak ze in tranen uit.
Jose Maria Lopez moest zich verantwoorden voor de feiten en is uiteindelijk veroordeeld tot 15 maanden achter de tralies.
Hij mag ook vier jaar geen contact hebben met de oud-deelneemster en moet haar een vergoeding betalen van 6.000 euro. Het Spaanse productiehuis van de show moet het grootste deel hiervan betalen.
Big Brother is een populaire reality show waarbij de deelnemers voor een lange tijd worden gehuisvest in een daarvoor speciaal opgerichte woning. Ze worden 24 op 24 uur in de gaten gehouden door camera’s.
De kijkers kunnen dan stemmen over wie er weg moet. De rechter oordeelde dat Jose goed wist dat Carlota P.A. te diep in het glas had gekeken. Toch begon hij zich ongepast te gedragen onder de lakens, hoewel de vrouw nog zei: “Ik kan niet.”
Jose bleef minutenlang doorgaan, tot de camera’s het gezicht van de vrouw konden filmen. Dan bleek dat ze bewusteloos was en moesten de makers ingrijpen.
Het verhaal kwam pas twee jaar terug aan het licht. Een nieuwswebsite El Confidencial onthulde de beelden van het moment waarop de kandidate de beelden te zien kreeg en in tranen uitbarstte. Ze vroeg aan de makers om het af te zetten.
De zaak moest normaal al van start gaan in februari 2022, maar Prado was mentaal niet goed genoeg om te getuigen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.