Nieuwste
Geen werk vanwege gewicht maar wel dikke uitkering: ‘Heb medelijden!’
In het Verenigd Koninkrijk is de reality serie Benefits: Too Fat To Work ontzettend populair. Vooral het stel Stephen Beer en Michelle Coombe deden heel wat stof opwaaien.
Dit koppel is best aan de zware kant en ze zeggen dat ze een beperking hebben waardoor ze onmogelijk kunnen werken. Ze hebben wel zin om te werken, maar kunnen gewoon niet vanwege hun gewicht.
Het stel is afkomstig uit Plymouth. In die regio zouden zowat 60 procent van de volwassenen te maken hebben met overgewicht.
Michelle weegt maar liefst 150 kilogram en werkte haar hele leven nog geen dag. Man Beer zit ondertussen al vijf jaar thuis. Hij weegt bijna 200 kilo.
Iedere maand strijken ze ongeveer 2.500 euro aan uitkering op. Het stel krijgt echter nog veel meer voordelen.
Meerdere keren per dag komt een maatschappelijk werkster langs om te poetsen. Koken moeten ze ook al niet zelf doen. Ook dat wordt geregeld.
De televisieshow volgde het stel ook tijdens hun trouwfeest. De bruiloft kostte niet minder dan 4.000 euro. Ook dat werd netjes betaald door de belastingbetaler.
Steve zegt te begrijpen waarom mensen furieus waren. “Ik snap wel waarom iedereen in het begin tegen ons was”, zegt hij. Nu vraagt hij mensen om het verleden achter zich te laten en te denken aan de toekomst.
Ondertussen hebben ze ook hun levensstijl drastisch omgegooid. In plaats van kebab staan er nu gezonde, thuis gekookte maaltijden op het menu.
Steve zag al vijf huwelijk op de klippen lopen. Hij is vader van zes kinderen van verschillende vrouwen.
Steve zegt dat zijn uitdaging om af te vallen niet makkelijk is. “Ik huil elke dag”, zegt hij daarover. Maar zien hoe hij zijn kleding telkens te groot wordt, is voor hem een belangrijke stimulans.
Daar waar het koppel vroeger nog iedere dag op de bank doorbracht omdat ze letterlijk niet meer overeind raakten, is nu actiever dan ooit.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.