Nieuwste
Dokter heeft harde boodschap voor Daniëlle van ’t Schip: ‘Nog zes maanden’
De dochter van zangeres Willeke Alberti, Daniëlle van ’t Schip, had een interview met Libelle. Daarin is ze heel openhartig over haar gezondheid.
Verder heeft ze het over de prognose die ze kreeg te horen van haar dokter, maar ook over haar strijd om verder te genieten van het leven. Daniëlle is vastbesloten om het onderste uit de kan te halen.
Twee jaar terug woonden Daniëlle en haar echtgenoot John even in Griekenland. Op een prachtige dag wilde ze in het zwembad duiken.
Toen kreeg ze plotseling een onverwachte pijnscheut in haar onderlichaam. Ze was nogal fanatiek met sporten, dus was ze meteen in paniek.
Enkele weken daarna had ze weer zo’n zware, p!jnlijke steek. “Tijdens een wandeling een paar weken later, voelde ik het weer.”
“Maar dan erger, een felle steek. Ik ging naar een arts, maar die dacht: een fitte en gezonde vrouw, niets aan de hand.”
Datzelfde jaar verhuisde ze terug naar Nederland. Maar ze bleef last ondervinden van p!jn in haar lichaam.
Omdat ze volop bezig was met het voorbereiden van de feestdagen, had ze geen tijd om hier naar te laten kijken.
Daniëlle vervolgt: “Pas toen alles weer een beetje rustig was, nam ik de tijd om uit te zoeken waar die pijn vandaan kwam.” Er volgde een MR!-scan en vorig jaar in april kwam dan de vreselijke diagn0se.
Ze had endeldarmk*nker, uitgeza*id in het bot. “Die p!jn kwam van mijn schaambeen, dat bleek gebr0ken. Van de arts kreeg ik nog zes maanden.”
Ook voor haar familieleden kwam dit nieuws als een d0nderslag bij heldere hemel. Het lukte haar gelukkig wel vrij snel om te focussen op de mooie dingen. Daniëlle heeft vrede genomen met de situatie.
Nu is haar belangrijkste doel om boodschappen over te brengen die de wereld iets beter, vrediger maken. Daarom is ze druk bezig aan haar boek, zodat iedereen straks haar boodschappen kan leren.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.