Nieuwste
Ik heb €100.000 uitgegeven om van geslacht te veranderen – Ik voel nooit de behoefte om mannen die ik date dat te vertellen
Een transgender vrouw heeft onthuld hoe ze meer dan £100.000 heeft uitgegeven om een vrouw te worden – maar nooit de behoefte heeft gevoeld om mensen over haar reis te vertellen.
Mia Costello, 22, uit Manchester, wist al op jonge leeftijd dat ze in het verkeerde lichaam was geboren en begon op 16-jarige leeftijd aan de transitie om een vrouw te worden.
Sindsdien heeft de content creator meer dan £100.000 uitgegeven om haar uiterlijk te perfectioneren – waaronder borstvergroting, gezichtsfeminisering en een Braziliaanse billift.
Mia, die jarenlang haar identiteit verborgen hield en eerder geen behoefte had om het aan mensen te vertellen, besloot dit jaar openlijk te spreken over het transgender zijn.
Ze gelooft nu dat meer mensen over transgender moeten praten om het bewustzijn te vergroten en te voorkomen dat het een taboe-onderwerp wordt.
Mia legde uit: ‘Ik begon mijn transitie op 16-jarige leeftijd. Ik wist dat ik in het verkeerde lichaam was geboren.
‘Ik had mijn eerste operatie toen ik 18 was, dat was een borstvergroting. Ik heb ook twee neuscorrecties gehad en gezichtsfeminisering waarbij ik mijn kaaklijn en kin heb laten scheren en vormgeven.
‘Ik heb ook een Braziliaanse billift gehad en ik ben van plan om volgende maand nog een te krijgen. Ik heb onlangs een facelift gehad in Turkije. Ik had er geen nodig, maar ik had wat losse huid na het scheren van mijn gezicht.
‘Natuurlijk laat ik ook mijn lippen doen, heb ik haarverlengingen, mijn nagels gedaan en laat ik ook mijn kaak- en jukbeen opvullen.
‘Ik heb nu meer dan £100.000 uitgegeven, mijn gezichtsfeminisering kostte £22.000 en mijn borstvergroting kostte £9.000. Mijn ouders zijn zo ondersteunend geweest en hebben me ook geholpen.
‘Mijn moeder is overleden en ze liet me geld achter om het te
doen. Ik weet dat ze trots op me is dat ik ben geworden wie ik
altijd al wilde zijn. Het is het allemaal waard geweest.
‘Ze heeft me ook geholpen om privé te gaan voor mijn
hormoonbehandeling omdat de wachtlijst van de NHS zo lang was dat
het leek alsof het nooit zou gebeuren. Ik voel me niet anders, ik
voel me gewoon alsof ik altijd zo ben geweest.
‘Ik kan authentiek mezelf zijn en ik voel me niet anders, het is
wie ik zou moeten zijn. Nu elke dag in de spiegel kijken en het
meisje zien dat ik altijd al wist dat ik was, is geweldig,’ zei
Mia.
‘Er zijn dagen dat ik verdrietig ben, maar meestal ben ik gelukkig
– we hebben allemaal goede en slechte dagen. Het heeft mijn mentale
gezondheid beïnvloed toen ik jonger was, ik dacht dat er geen hoop
voor me was. Ik wist altijd al hoe ik me voelde op school.’
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.