Nieuwste
Groot drama dochtertje Jim Bakkum
De impact op zijn relatie is voelbaar
Jim Bakkum en zijn vrouw Bettina Holwerda speelden de hoofdrol als Danny en Sandy in de musical Grease in 2006 (Sandy) werden verliefd, een liefde die werd gecementeerd door hun huwelijk in 2011 en de geboorte van hun zoon Lux en dochter Posy met Molly in 2012, 2015 en 2019.
Hun ouderschap gecombineerd met drukke professionele schema’s betekende dat het moeilijk was om genoeg tijd te vinden om als koppel quality time samen door te brengen.
Wat ze willen zien, zal snel veranderen. Al is voor Jim en Bettina het welzijn van hun kroost natuurlijk het belangrijkste. Vooral de jongste dochter, Molly, leek wat bezorgd.
Kort na haar geboorte moest de kleine Polly vanwege een infectie in het ziekenhuis van haar ouders worden gescheiden. Ze had het geluk dat ze na 12 stressvolle dagen veilig naar huis mocht, maar volgens Bettina had het hele incident echt effect op haar dochter: “Ze werd omringd door piepjes en vreemden. Er is verlatingsangst.”
Angst om in de steek gelaten te worden, vooral wanneer Jim en Bettina samen uit moeten. Dan zou Molly erg depressief worden. Bettina legde uit dat ze dan thuis zou blijven tot haar dochter helemaal gekalmeerd was. “Het voelde niet goed om mijn baby in paniek bij een oppas achter te laten.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.