Nieuwste
Buren bellen de politie nadat kinderen stoep ‘vandaliseren’ met krijt voor een hinkelbaan
De moeder wist niet wat er met haar was gebeurd nadat ze de politie had gebeld omdat haar kind de stoep zou hebben vernield. De kinderen wilden hinkelen en trokken een hinkelspel…
Sarah zei dat haar drie kinderen en een paar vrienden een hinkelspel van krijt hadden gemaakt.
Het krijt verdween later met de regen, maar Sarah was verbijsterd toen politie en woningbouwverenigingen telefoontjes kregen van boze buren.
Moeder luchtte op Facebook. Ze kon niet geloven dat iemand beledigd kon zijn door een groep kinderen die op zo’n onschuldige manier van hun laatste paar zomerdagen wilden genieten.
Sarah legde uit dat haar 6-, 9- en 13-jarige kinderen en vrienden verschillende silhouetten op hinkelen tekenden. Een paar dagen later regende het weer.
“De woningstichting en de politie hebben er aangifte van gedaan. Ik denk dat kinderen beter buiten kunnen spelen dan voor een scherm zitten.”
De moeder, die honderden steunbetuigingen ontving, onthulde later dat haar kinderen sindsdien weer dingen zijn gaan documenteren. Ze laten zich niet intimideren om op straat te spelen!
“Sorry, maar iedereen die denkt dat dit een klacht zou moeten zijn, heeft iets serieus mis”, schreef Sarah.
Het is belangrijk dat kinderen buiten spelen! Dat is de laatste jaren steeds minder het geval. Daarom moeten we kinderen aanmoedigen om naar buiten te gaan.
Klagen over buitenspelende kinderen en stoepkrijten is voor ons gewoon ondenkbaar.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.