Nieuwste
Vrouw ligt 44 uur op brancard in ziekenhuis en overlijdt
Een vrouw klaagde het Simone Veil-ziekenhuis in het Franse Val-d’Oise aan omdat medewerkers haar moeder 44 uur lang op een brancard lieten liggen. Vervolgens kwam ze te overlijden. Marie-Pierre Mazzaggio zegt dat ze vastbesloten is om tot het uiterste te gaan.
Josette (83) werd op 19 december 2022 rond 19 uur binnengebracht op de spoedeisende hulp. Daar lag ze aan een infuus en kreeg ze zuurstof. De vrouw is aan een kant verlamd. Daarna werd ze op een brancard in de gang gelegd. Rond 21 uur gaat dochter Marie-Pierre naar het ziekenhuis om haar moeder te bezoeken.
Aan lot overgelaten
Daar zag ze haar moeder op de gang liggen. Ze lag onder een dun dekentje. Medewerkers gaven geen gehoor aan de vraag om een beter deken om haar warm te houden.
Pas daags nadien werd Josette door een dokter onderzocht. De vrouw werd intussen niet verschoond en kreeg alleen een beetje compote te eten. Vier uur later bleek uit testen dat Josette uitgedroogd was en leed aan nierfalen. Ook had ze een infectie aan de urinewegen opgelopen. In afwachting op een plaats op de afdeling geriatrie, werd ze opnieuw op een brancard in de gang gelegd. Op 21 december kreeg ze te horen dat er toch geen plek was en dat ze naar haar verpleeghuis zou worden teruggestuurd. Ze lag dus meer dan 44 uur op de spoedeisende hulp op een brancard.
Overleden
15 dagen na het bezoek aan de spoedeisende hulp, op 4 januari, overlijdt de vrouw nadat ze weigerde te eten. Dochter Marie-Pierre weet zeker dat haar dood het gevolg is van de miserabele behandeling in het ziekenhuis. Ze dient dan ook klacht in tegen het ziekenhuis. “Mijn moeder was altijd een vechter, heel positief, ze ging altijd tot het uiterste. Ik denk dat deze gebeurtenissen een trigger voor haar waren om te zeggen: ik wil niet meer.” Het Openbaar Ministerie onderzoekt de zaak.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.