Nieuwste
Ajacied Steven Berghuis haalt zwaar uit naar René van der Gijp
Zondag keerde Steven Berghuis na zijn overstap van twee jaar geleden van Feyenoord naar Ajax terug in een vijandige Kuip. De Oranje-international vond dat de sfeer in het stadion best meeviel. Na afloop deed hij zijn verhaal bij ESPN.
Na het gelijkspel vertelde Berghuis: “De media hebben het lekker aangewakkerd in allerlei berichtgeving. Ik heb verstandige mensen gehoord, onze trainer en de trainer van Feyenoord bijvoorbeeld, maar ook hele domme.”
Vervolgens haalt hij zwaar uit naar onder andere René van der Gijp. “Allereerst René van der Gijp, ik begin met de domste. De dingen die hij over mij heeft gezegd. En dan het AD, met mij in Ajax-shirt schreeuwend op de cover. Het heeft wel impact gehad op mij en mijn familie. Ik denk dat media moeten nadenken voordat ze wat zeggen of schrijven. Mijn enige oma die nog leeft stuurde vlak voor de wedstrijd ook nog een bericht dat ze bezorgd is. Dit wordt gecreëerd door Van der Gijp en het AD. Maar ook bij Jinek, waar gezegd werd dat de Klassieker er een van leven en dood is. Waarom moet je die woorden gebruiken? Denk een beetje na.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.