-

Nieuwste

Familievriend Peter Gillis hangt vuile was buiten: ‘Twee persoonlijkheden’

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Ex-werknemer en familievriend van de familie Gillis, Robert Ronday, doet een boekje open over Peter. Robert kan alleen maar beamen dat de vakantieparken van Peter Gillis smerig worden genoemd. Ook bevestigt hij dat de realityster zich als een tiran gedraagt tegenover zijn werknemers. “Peter heeft twee persoonlijkheden”, klinkt het.

De afgelopen jaren waren er hardnekkige geruchten dat Peter zijn vakantieparken zou gebruiken voor criminele activiteiten en het onderdak geven aan illegale vluchtelingen. Ook waren er constant klanten over de hygiëne. Robert werkte tien jaar voor Peter en kan dat laatste alvast bevestigen.

Klachtenstroom

In gesprek met weekblad Story vertelt Robert: “Ze vragen weleens: ‘Hoe heb je het volgehouden?’ Ik ben begonnen als operationeel manager, als zijn rechterhand, maar dat klikte niet echt.” Peter eiste dat Robert zes dagen per week 24 op 24 uur beschikbaar was. Dat vond hijzelf van het goede teveel. “Daarna ben ik het klachtencircuit ingegaan. Het gonsde van de klachten. Dat wil je allemaal niet weten…”

Hygiëne

De klachten over de hygiëne in de vakantieparken zijn ondertussen een publiek geheim. Mensen vonden bloed, schimmel en poep op de muren. Ook vielen de meubels zomaar uit elkaar. Maar nam Peter deze klachten wel serieus? Daarover zegt Robert: “,Voor ik op de klachtenafdeling begon gingen alle klachten de ordner in, en werd er nooit meer naar gekeken. De meeste klachten hadden betrekking op de hygiëne en gebrekkige schoonmaak van de vakantieparken. Dat was niet best.”

Dubbele persoonlijkheid

Robert wilde iets aan de klachten doen en mensen compenseren. Daar wilde Peter niet van weten. Vanwege een hartaanval moest Robert tijdelijk stoppen met werken. Toen hij terugkwam, brak corona uit en toen wilde Peter niets meer met hem te maken hebben.

De familievriend onthult: “Toen was er weinig te doen en werd ik te duur. Maar omdat ik een vast contract had, had ik recht op een bepaald bedrag. Dat weigerde Peter te betalen. Toen heb ik er een advocaat opgezet en kreeg ik twee weken later alsnog dat bedrag. ‘Zo leer je je vrienden kennen’, klaagde Peter. Maar ik dacht: als we vrienden waren naai je mij geen oor aan! Peter heeft twee persoonlijkheden: werkgever en vriend.”

Peter is boos

Gillis zelf kan alvast niet lachen om de uitspraken van Robert. Via een woordvoerder laat hij aan Story weten: “Peter is een beetje verbaasd over de uitspraken van Robert. Robert heeft immers een geheimhoudingsverklaring getekend. Dus hij mag eigenlijk niets zeggen, dan heeft hij een probleem.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder