-

Nieuwste

Opa vraagt kleinzoon om lugubere grap uit te halen tijdens zijn begrafenis

Een kleinzoon ziet zich geplaatst voor een groot dilemma om de laatste wens van zijn opa te vervullen. Die heeft niet meer lang te leven. De stervende man wil op zijn begrafenis een lugubere grap uithalen om iedereen eens goed de stuipen op het lijf te jagen.

Het is nooit simpel om afscheid te nemen van een dierbare. Zelfs als je het op voorhand weet, blijft het moeilijk. En dan zijn er nog de hoog oplopende emoties tijdens de uitvaart zelf.

Deze kleinzoon was compleet in de war toen zijn opa hem vertelde dat hij niet meer lang te leven heeft. Vervolgens vroeg hij hem om een laatste gunst. De opa staat binnen zijn familie bekend als een lolbroek en hij wil nog een ultieme grap uithalen.

De kleinzoon schrijft op Reddit: “Vlak voordat mijn opa sterft wil hij mij zijn telefoon geven. Wanneer hij overleden is, wil hij dat ik tijdens de uitvaart de aanwezigen een SMS stuur om hen te bedanken dat ze op de uitvaart zijn. Alleen maar om hen te laten schrikken.”

De jongen zegt dat de grap te ver gaat, maar dat hij toch de wens van zijn opa wil respecteren. Een heus dilemma dus. “Aan de andere kant wil ik geen belofte doen, om deze wanneer hij er niet meer is te verbreken.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder