-

Nieuwste

Irene van Over Mijn Lijk heeft niet meer lang te leven

Irene van het programma Over Mijn Lijk: de Reünie onthult dat het niet goed met haar gaat. Enkele maanden na het overlijden van haar moeder, kreeg ze zelf nu ook verschrikkelijk nieuws te horen. “Ik heb nog maar 3 tot 6 maanden te leven.”

In de volgende aflevering van Over Mijn Lijk: de Reünie staat Irene centraal. Daarin onthult ze dat het niet goed met haar gaat. Tim Hofman merkt op: “Ik zag dat je haar eraf was.” Irene knikt en doet haar muts af. Daarna vertelt ze wat er aan de hand is. “Het ziekenhuis heeft gezegd dat ik nog drie tot zes maanden te leven heb, met maximale uitloop tot een jaar.”

Moeder overleden

Vorig seizoen leerden we Irene en haar moeder Patrizia kennen, die beiden borstkanker hadden. Hun familie doopte hen als Team Terminaal. De kanker kwam na tien jaar terug bij Patrizia met uitzaaiingen in haar lever. Bij Irene stak de kanker opnieuw de kop op, maar op een andere plaats. Er kwamen vijf hersentumoren aan het licht.

Vol goede moed

Beide vrouwen begonnen vol goede moed aan het programma, maar Patrizia overleed op 2 juli. Irene blikt terug: “Dat is heel erg vlug gegaan. Ze heeft een infectie opgelopen en binnen een week ging het mis. We waren met z’n allen op vakantie en we zouden met z’n allen terugkomen van vakantie. Maar daar heeft ze haar laatste woord gelaten.”

Harde diagnose

Irene is erg geschrokken van het nieuws van de artsen. Omdat ze nog volop aan het rouwen is, denkt ze sowieso vaak aan de dood. Om zich te troosten, denkt ze aan de uitspraken van Kiki, die op 14 juli 2021 kwam te overlijden.

Ze onthult: “Kiki was bang omdat ze niet wist wat er na de dood was. Ze zei dan dat ze hoopte dat er een bed was waarop ze kon liggen en dan met iedereen mee kon kijken in de toekomst. Dat is heel erg mijn situatie. Dat hoop ik ook. Ik hoop dat Kiki gelijk heeft.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder