Nieuwste
Doemscenario realiteit: zo zijn Hebe en Sanne gevonden
Na dagenlange spanning is de zoekactie naar de vermiste Hebe (10) en Sanne (26) beëindigd. Gisteravond is de zwarte Kia Picanto in het water gevonden bij knooppunt Empel in Den Bosch.
Nu vertelt politiewoordvoerster Kiki Thielen uit hoe de auto is gevonden. “Oplettende collega’s hebben iets opvallends gezien langs de weg. Dat is doorgegeven aan de helikopter. Die heeft vanaf boven beelden kunnen maken en heeft zo uiteindelijk de auto getraceerd in het talud.” Dat was echter de eerste verklaring van de politie.
Nu blijkt dat er dinsdag al meldingen waren over bandensporen. Dinsdagavond ging de politie al eens kijken, maar ze vonden niets.
Gisteravond kwam dan een duikteam ter plaatse en werd de Kia ontdekt. Het werd algauw duidelijk dat het om de auto van de vermiste Sanne en Hebe ging.
Vermist
Maandagmiddag werden Sanne en Hebe voor het laatst gezien bij Hebes dagbesteding in Raamsdonksveer. Daarna zouden ze naar het huis van Hebe in Vught rijden, waar ze nooit toekwamen. Er werd een grootschalige zoekactie georganiseerd, waaraan ook talrijke vrijwilligers deelnamen. Pas gisteravond werd dan de lugubere ontdekking gedaan. Inmiddels bevestigde de politie dat de gevonden lichamen inderdaad van het vermiste duo zijn.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.