-

Nieuwste

René van der Gijp over cancellen Vandaag Inside: ‘Past niet meer in tijdsgeest’

René van der Gijp

René van der Gijp stelt voor om Vandaag Inside voortaan op voorhand op te nemen. Zo kunnen ze foute grappen censureren.

Dat zei René voor de uitzending van woensdagavond naar aanleiding van het schandaal rond Johan Derksen. De voetbalanalist onthulde dat hij vijftig jaar geleden een kaars tussen de benen van een bewusteloze vrouw zette. Dat leidde tot razende reacties. Vooral het lachen van de andere gasten werd niet in dank afgenomen.

Foute grap

Van der Gijp geeft toe dat hij de uitzendingen nu anders aanpakt na de eerste keer dat een van zijn grappen verkeerd uitpakte. In 2018 verkleedde René zich als vrouw om een parodie te brengen op de VRT-presentator Boudewijn van Spilbeeck, nadat die onthulde voortaan als vrouw door het leven te willen gaan.

“Ik slik vijftien grappen per week in. En dat zijn echt hele leuke grappen. Ik vertel ze thuis en die kleine van mij lacht zich de pleuris.” René snapt ook dat producent John de Mol het programma beu is. “Misschien past ons programma niet meer in de huidige tijdsgeest.”

Derksen ziet het niet zitten om het programma vooraf op te nemen, omdat dan de spontaniteit verdwijnt. “Er zijn nog steeds mensen die ons leuk vinden. Alleen die woke-cancelcultuur valt elke keer over ons heen.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder