Nieuwste
Nep AH-bezorgers mishandelen tieners in woning
Drie jonge mannen verkleed als bezorgers van Albert Heijn roofden een woning leeg. In het huis waren twee tieners aanwezig, die geschokt achterbleven. De persoon die de mannen kan identificeren krijgt een beloning van 10.000 euro.
Rond halftwaalf stonden er plotseling twee bezorgers voor de deur. Het gezin verwachtte vorige woensdag echter helemaal geen bestelling. Een van de mannen droeg een jas van AH, een zwart petje en had een boodschappentas vast. De andere man had een winkelmandje met een brood en melk vast. Dat is te zien op de camerabeelden van het huis in Wateringse Veld. Toen de bewoonster het brood wilde pakken, duwde een van de daders haar de woning binnen.
De hele wijk is zwaar aangeslagen. Een buurvrouw hoorde het meisje gillen, maar wist niet dat ze doodsangsten uitstond. “Wat gaat er in die jongens om? Waarom doe je zoiets?”
De vader van de tieners wil geen verklaring afleggen. “We horen dat er schot in de zaak zit. We willen het onderzoek niet dwarszitten.” De politie verspreidde inmiddels een foto van de drie verdachten.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.