Nieuwste
Jonge automobilisten rijbewijs kwijt na opzettelijk hinderen ambulance
De politie arresteerde twee jonge automobilisten die door roekeloos te rijden een ambulance hinderden. De ambulance was met een hartpatiënt onderweg naar een Rotterdams ziekenhuis. De twee zijn op 7 augustus aangehouden. Ze moesten meteen hun rijbewijs inleveren.
De ambulance was zonder sirenes onderweg naar Rotterdam. Het tweetal haalde de ambulance in en gingen slingerend rijden. Ze hinderden het voertuig door ook nog eens op de rem te trappen. De bestuurder van de ambulance moest daardoor hard op de rem. “Dit was voor de hartpatiënt duidelijk te voelen en de verpleegkundige zag hierdoor het hartritme en de stress bij de patiënt toenemen.”
Het ambulancepersoneel belde de politie, die de twee chauffeurs later kon aanhouden. Naar eigen zeggen waren ze boos over het niet verlenen van voorrang. Ze zijn niet alleen hun rijbewijs kwijt, maar er is ook proces-verbaal opgesteld wegens bedreiging van hulpverleners en gevaarlijk rijgedrag.
De jongemannen moeten op een later ogenblik nog voor de rechter verschijnen. “Uiteindelijk kwam de patiënt veilig in het ziekenhuis voor controle”, geeft de politie nog mee.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.