Nieuwste
Gerard Joling is klaar met heks Sigrid Kaag: ‘Pak je bezem en vlieg weg’
Gerard Joling heeft zwaar uitgehaald naar Sigrid Kaag. Bij Humberto Tan noemde de zanger haar een heks. Dat vond de presentator een brug te ver. “Gerard Joling, dat kun je niet zeggen.”
Toen de MeToo-kwesties bij D66 aan bod kwamen en de manier waarop Kaag dit aanpakte, sloeg de sfeer plotseling om. Geer zegt helemaal klaar te zijn met Kaag.
Gerard zei: “Die is sowieso al over de houdbaarheidsdatum heen naar mijn mening. Ik zou zeggen: die bezem pakken en vlieg een tijdje weg.” Humberto vindt dit te ver gaan en grijpt kordaat in. “Gerard Joling, dat kun je niet zeggen.” Maar de zanger wil er niets van weten. “Moet ik het terugnemen? Want dat doe ik niet. Absoluut niet! Ik vond het een enige opmerking trouwens. Als het een goede bezem is, dan kan hij niet ver genoeg, maar dat terzijde.”
Humberto laat het niet zomaar passeren. “Je noemt haar niet eens een vrouw, maar een heks.” Gerard is niet te vermurwen: “Als ik denk: ik hoor wat of ik weet wat, dan geef ik gas, en als ik denk: ik kan beter m’n mond houden… Dat had ik misschien ook beter kunnen doen! Maar het vloog er al uit!”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.