Nieuwste
Net binnen: Vandaag Inside vanaf maandag terug op de buis
De kogel is nu echt door de kerk: Vandaag Inside komt vanaf maandag weer terug op televisie. Na veel ophef zitten de heren maandag gewoon weer aan de vertrouwde talkshowtafel.
Talpa laat nu in een verklaring weten dat na de laatste gespreken is beslist om het programma te laten terugkeren.
Directeur TV Marco Louwerens licht de beslissing toe. “Naar aanleiding van de uitzending trokken velen de handen van Johan af. Radiostations, theaters en voor zijn gevoel ook Talpa. Wij hebben hem duidelijk gemaakt dat wij hem niet gecanceld hebben, maar dat we wel glashelder stelling namen tegen de manier waarop hij zijn punt duidelijk wilde maken en hoe daar vervolgens op gereageerd werd en met het onderwerp is omgegaan.”
Soms op het randje
Het ‘directeurtje’, zoals de heren van VI om noemen, beseft dat de mannen soms op het randje lopen. “En dat typeert het programma, maar dit was vanzelfsprekend in meerdere opzichten een stap te ver. Johan heeft wat ons betreft duidelijk genoeg afstand genomen van hetgeen er mis is gegaan. De keuze om te stoppen lag bij hem, maar inmiddels is het hem duidelijk geworden dat zelfs de grootste criticasters vinden dat een programma als Vandaag Inside een plek moet hebben in het Nederlandse medialandschap.”
Dat is ook het standpunt van Talpa. “Vandaag Inside blijft een programma waar onder andere discussies en gesprekken over uiteenlopende (gevoelige) thema’s in de openbaarheid gevoerd worden.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.