Nieuwste
Net binnen: Talpa komt met verrassend nieuws over Vandaag Inside
Een week na het afscheid van de drie presentatoren kan Talpa nog altijd niet bevestigen of Vandaag Inside nu echt verdwijnt. Dat meldt een woordvoerder. “Zodra er vanuit ons nieuws te melden is, komen we er namens SBS6 op terug”, klinkt het.
Na heftige reacties op een bekentenis van Johan Derksen besloot deze laatste de stekker uit het programma te trekken. René van der Gijp en Wilfred Genee toonden zich solidair. Derksen had gezegd dat hij vijftig jaar geleden een bewusteloze vrouw penetreerde met een kaars. Later zwakte hij dat verhaal af. Niettemin haakten heel wat sponsoren af en startte het OM een onderzoek naar de ware toedracht.
De kaarsrel doet denken aan de commotie rond het programma in juni 2020. Toen viel een grap van Johan over Akwasi en een vergelijking met Zwarte Piet niet in de smaak. Derksen zei toen ook dat hij geen zin meer had om verder te doen. In zijn biografie laat Johan echter weten dat John de Mol hem toen aan zijn contract heeft gehouden. Talpa wil niet bevestigen of dat nu ook het geval zal zijn.
Talpa kan ook nog niet bevestigen of Vandaag Inside nu definitief verdwijnt. De social mediakanalen van de show staan nog altijd online. De nieuwtjes op de website en de kanalen gaan vooral over de rel rond het programma en voetbalnieuws.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.