Nieuwste
Gerard Joling in de bres voor Johan Derksen: ‘Held!’
Het is na een week nog altijd het gespreksonderwerp van de dag: het vertrek van Johan Derksen bij Vandaag Inside. Wilfred Genee en René van der Gijp toonden zich solidair en dat betekende gelijk het einde van het razend populaire programma. Ook Gerard Joling is er het hart van in.
Gerard was een graag geziene gast in de talkshow. Deze week waren er nog geruchten over een doorstart van Vandaag Inside, maar Johan Derksen sluit definitief de deur. De zanger vindt dat heel jammer.
Gerard was te gast bij Beau, waar hij zijn mening gaf over de talkshow. “Ik vind het heerlijk”, zegt hij over VI. Hij vindt dan ook dat Johan moet terugkomen. “Wilfred is een soort aangever. Dan duiken ze er allebei in en dan gaat Johan soms net een stapje te ver. Ja, ik word daar blij van.”
Derksen is een held
Gerard vervolgt: “Ik heb al tien keer in hun programma mogen zijn. Het was altijd wel een snufje ordinair en daar deed ik zelf ook aan mee. Maar ik vind absoluut dat hij terug moet komen, want ik vind hem een held als je zoveel durft te noemen en te zeggen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.