Nieuwste
Vandaag Inside toch terug op televisie, mét Johan Derksen
Vandaag Inside keert misschien toch terug op televisie. Achter de schermen wordt er druk onderhandeld of en in welke vorm het programma kan terugkomen. En dat zou dan met Johan Derksen zijn.
Vorige donderdag was de laatste aflevering van de populaire talkshow. Johan Derksen had er geen zin meer in na alle heisa over zijn kaarsverhaal. Nu wordt bekeken in welke vorm het programma toch nog verder kan.
In de allerlaatste aflevering duidde Johan zijn beslissing: “De cancel- en woke-cultuur is groot en is tegen ons. Het is een machtige beweging die steeds groter en erger wordt. Het enige onafhankelijke programma is nu in duigen gevallen. Hier kan ik niet meer met plezier zitten. Ik ben er klaar mee.” Wilfred Genee en René van der Gijp toonden zich solidair. “Samen uit, samen thuis”, klonk het kordaat.
Televisie is nu saaier
Oud-regisseur en televisiedirecteur Bert van der Veer is alvast voorstander van een comeback van het programma. “Als televisiekijker is mijn leven een stuk saaier geworden sinds afgelopen vrijdag. En niet alleen dat van mij, als ik zo om me heen hoor. Het programma was zo níet geformatteerd. Het had hectiek, spanning, sensatie, het onverwachte. Kijk, de mannen kosten wat, maar het programma levert meer dan vele miljoenen op.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.