-

Nieuwste

D66-leider Kaag weigert op te stappen na doofpotoperatie

Kaag

Tijdens een persconferentie zei D66-leider Sigrid Kaag dat ze een vertrouwelijke bijlage over ex-partijlid Frans van Drimmelen niet kende. Ze neemt het zichzelf wel kwalijk dat ze niet sneller heeft ingegrepen nadat het slachtoffer zich bij haar meldde over die bijlage. Kaag zegt: “Dat spijt mij.” Ze is echter niet van plan om terug te treden als partijleider.

Ook partijvoorzitter Victor Everhardt gaat door het stof voor de manier waarop de situatie is afgehandeld. “D66 is er als werkgever niet in geslaagd deze vrouw een veilige werkomgeving te bieden.” Verder kondigt hij maatregelen aan om grensoverschrijdend seksueel gedrag te voorkomen en beter af te handelen.

De Volkskracht bracht aan het licht dat Kaag op 20 april en 5 mei van vorig jaar contact had met het vrouwelijk slachtoffer. In de berichtjes gaf de vrouw te kennen dat Van Drimmelen wel degelijk grenzen had overschreden. “Ik neem mezelf kwalijk dat ik niet weer heb aangedrongen bij het landelijk bestuur, om na te gaan of alles wel klopte”, aldus Kaag.

Tijdens de persconferentie gaf Kaag toe dat ze te zakelijk reageerde op de meldingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder