Nieuwste
Terminaal zieke Jan Rot lanceert afscheidsplaat: ‘Zo jammer’
Jan Rot, die weet dat hij binnenkort zal sterven, vindt het jammer dat hij niet nog jaren kan verder schrijven. Dat schrijft de zanger in het digitale boekje dat bij zijn afscheidsplaat hoort. Dit weekend lanceerde hij plotseling een plaats met 21 liedjes. Het gaat om deels liedjes die hij de voorbije maanden opnam en deels ouder materiaal.
Rot onthult dat hij bij het lied ‘Met je neus’ jarenlang moest zoeken naar een tekst die volgde op de zin ‘Pas toen mijn dochter werd geboren, begreep ik wie mijn vader was’.
De zanger vertelt: “Het is een regel die ik al lang had, samen met de mijns inziens mooie melodie.” Pas onlangs kon hij het nummer toch afwerken. “Ik ben er blij mee, want gezinsliedjes zijn er niet zoveel. Iedereen die gezegend is met kinderen weet waar ik het over heb. En met zinnen als Mijn vader hielp mij bij mijn geboorte/ik hielp mijn vader toen ik stierf, vind ik het extra jammer dat ik niet nog járen door mag schrijven. Want ook na je zestigste zijn er genoeg mooie nieuwe onderwerpen.”
Onvergetelijke ervaringen
Jan Rot blikt ook terug op zijn indrukwekkende carrière en noemt het zingen van de Leonard Cohen-klassieker Hallelujah met een honderdkoppig gospelkoor in het programma Matthijs gaat door een van de bijzonderste momenten. “Prachtig in beeld gebracht werd het een van mijn spraakmakendste tv-optredens, alleen al door een hartstochtelijk meezingende Paul van Vliet in het publiek.”
Darmkanker
Begin april kondigde Rot aan dat hij al zijn optredens moest annuleren. De zanger heeft uitgezaaide darmkanker en hij kreeg te horen dat hij nog maar enkele weken te leven heeft. Hij wil komende tijd zoveel mogelijk met familie en vrienden spenderen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.