Nieuwste
Kersverse verloofde maakt zich grote zorgen om Hans Klok
Vorige week gaf Hans Klok (53) zichzelf wel een heel speciaal verjaardagscadeau: hij vroeg de hand van zijn twintig jaar jongere vriend Dann. Het koppel kijkt ongeduldig uit naar de grote dag, maar toch heeft Dann grote zorgen om hun toekomst.
22-02-2022 was op zich al een bijzondere datum om jarig te zijn. Hans Klok zorgde nog voor een extraatje. De illusionist vroeg zijn vriend Dann ten huwelijk. Hans legt uit aan Story: “Meestal ging het zo dat het doen van een aanzoek spontaan in me opkwam, maar dat ik er in alle drukte toch weer van afzag. Nu had ik het al een tijdje in mijn hoofd en het is gelukkig goed gegaan.”
Grote zorgen
Dann en Hans verschillen echter twintig jaar. Met het verstrijken van de jaren zal dit alsmaar moeilijker worden. “Nou, eigenlijk niet zo. Ik zeg weleens dat hij een oude ziel heeft en ik een jonge, zodat we eigenlijk allebei veertig jaar zijn. Dat is perfect”, zegt Klok zelfzeker. Maar denkt Dann daar ook zo over? “Mijn enige grote angst wat betreft Hans is de ziekte van Alzheimer. Dat zit tenslotte bij hem in de familie. (De moeder van Hans overleed immers aan de ziekte, red.) Het idee dat Alzheimer Hans te pakken zou kunnen krijgen, vind ik echt vreselijk.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.