-

Nieuwste

‘Linda de Mol discrimineert collega vanwege huidskleur’

Linda de Mol

Linda de Mol ontkent met klem dat zij collega Edsilia Rombley zou discrimineren vanwege haar huiskleur. Volgens haar is het een inhoudelijke keuze dat ze alleen maar op de binnenkant van de jaarlijkse inklapcover prijkte.

Naar goede gewoonte heeft het tijdschrift van Linda de Mol op het einde van het jaar altijd een grote inklapcover. De lezer krijgt de rest van de cover dan alleen te zien als hij de bladzijde omslaat. De cover ging dit jaar goed over de tongen omdat coronaminister Hugo de Jonge erop stond. Mensen storen zich eraan dat hij zo graag in de media komt.

Discriminatie

Maar publiciste Janice Deul heeft nog iets veel erger gezien. In De Limburger schrijft ze dat de cover discriminerend is en dat het de vooroordelen over mensen van kleur alleen maar bevestigt. “Zangeres Edsilia Rombley staat op de cover van LINDA pas na de vouw, het verbaast columnist Janice Deul niet meer”, staat in de krant te lezen.

Linda verdedigt zich. “Tsja. We hadden voor het nummer Oh wat een jaar mensen uitgenodigd die in 2021 gezichtsbepalend waren en die iets bijzonders hadden meegemaakt. Onder anderen André van Duin, Raven van Dorst, Rob Kemps, Hugo de Jonge, Kajsa Ollongren en Edsilia Rombley.”

Niet verstopt

De blondine ontkent dat ze Edsilia hebben weggemoffeld op de foto. “Als bladenmaker willen we de mooiste cover maken. En dan ga ik niet zover dat ik denk: Edsilia mag niet binnenin staan. Zo werkt het niet. Zulke kritiek is weleens pittig. Je doet het niet snel goed. Maar dat geldt voor meer dingen momenteel, daar moeten we maar mee leren leven.”

Linda zegt dat diversiteit voor haar ontzettend belangrijk is. Ze vertelt: “Wij hebben voor diversiteit bij LINDA. een speciale commissie in het leven geroepen en zijn op de goede weg.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder