Nieuwste
Loslippige GGD-medewerker over boostercampagne: ‘Eigenlijk maken ze mensen bang’
Sinds woensdag draait de versnelde boostercampagne bij de 25 regionale GGD’s op volle toeren. Dit vraagt medewerking en geduld van alle betrokkenen.
Het callcenter van GGD GHOR is overbelast met mensen die dringend een afspraak voor een booster willen.
Zo belden een man uit Assen naar het callcenter en kreeg na wat doorvragen best verrassende antwoorden te horen. De GGD-medewerker beweert dat ze niet testen om welke variant van corona het gaat. Volgens de medewerker maakt het niet uit of het om Alfa, Delta of Omnicron gaat.
Nog volgens de medewerker hebben ze geen idee en wenden ze dit gewoon aan om de booster erdoor te duwen. Beluister het gesprek hieronder.
De GGD geeft het gewoon toe: Er wordt niet getest op welke variant van corona er is. Omikron, Delta of Alfa? Ze hebben echt geen idee en gebruiken het enkel om de booster erin te duwen.
De waarheid komt nu in heel rap tempo naar boven. pic.twitter.com/RgkaVxu183
— Kaassmelter2.0 (@kaassmelter2) December 20, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.