Nieuwste
Bizarre Borsato-appjes gelekt: ‘Schaam je héél erg diep!’
Er zijn bizarre appjes gelekt waarin de oprechtheid van het slachtoffer van Marco Borsato in vraag wordt gesteld. Yvonne Coldeweijer weet dat de afzender van de berichtjes niemand minder is dan fotograaf Edwin Smulders.
Er zijn nog genoeg vrienden die Marco Borsato blijven steunen nadat er aangifte tegen hem is gedaan. Shownieuws vond het zelfs nodig om het slachtoffer verdacht te maken. Vooral Bram Moszkowicz en Anouk Smulders, de vrouw van Edwin Smulders, namen de verdediging van de zanger op zich.
Diskrediet
Het is geen geheim dat Anouk de beste vriendin is van de familie Borsato en de zoon van Bram is dan weer manager van de dochter van de zanger. Mensen vinden het een schande dat zij aan victim blaming doen. Ook Guido den Aantrekker kreeg het verwijt dat hij het slachtoffer en zijn moeder in diskrediet probeert te brengen. Dat bleek later niet meteen terecht.
Roddelkanaal Reality FBI publiceert een beweerd appgesprek tussen Guido en Edwin. “Ik heb een WhatsApp-gesprek tussen hoofdredacteur van de Story, Guido den Aantrekker, en de familie Smulders, waarin de moeder van het vermeende slachtoffer (…) haar motieven in twijfel worden getrokken”, klinkt het.
Zeer schadelijk
Het showbizzkanaal verwijderde de appjes ondertussen, omdat de inhoud extreem schadelijk is voor het slachtoffer. Het gaat om zware verdachtmakingen. De reden van de aangifte zou gewoon een wraakactie zijn uit jaloezie, geldgewin en verliefdheid.
Dat is ook wat Bram Moszkowicz liet uitschijnen in Shownieuws. Bram zei: “Ik heb begrepen dat het ook wel eens zo zou kunnen zijn dat het het vanuit de fanclub komt van Marco Borsato. Dat daar iets is gebeurd en dat het een wraakactie zou zijn. Ik weet niet of dat zo is. Het is uit een bron die ik in elk geval vertrouw.”
Diepe schaamte
Yvonne Coldeweijer is niet te spreken over de appjes. “SCHAAM JE HEEL ERG DIEP! Wat jullie doen is wordt door psychologen ‘second r*pe’ genoemd en kan soms als nog schadelijker worden ervaren als het fysieke misbruik zelf.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.