Nieuwste
Willem Engel verliest ook tweede rechtszaak tegen viroloog Marc Van Ranst
Willem Engel van Viruswaarheid bijt opnieuw in het stof in een rechtszaak tegen de Belgische viroloog Marc Van Ranst. Deze laatste is donderdag vrijgesproken voor laster. Engel moet zelf de gerechtskosten en schadevergoeding betalen. Het gaat om duizenden euro’s.
Van Ranst en Engel voerden een ware Twitter-oorlog. De coronascepticus trok naar de rechtbank. Hij zegt dat er sprake is van laster en smaad. Van Ranst zou Engel uitgemaakt hebben voor virusontkenner. De tegenstander van de maatregelen pikte dit niet en wendde zich tot de rechter.
Aandacht trekken
De viroloog is echter van mening dat Engel alleen aandacht wil trekken en hem het leven zuur maken. De rechtbank volgt Van Ranst nu en vindt dat de procedure lichtzinnig was. Engel moet de viroloog nu een schadevergoeding van 4.000 euro betalen wegens tergend en roekeloos geding.
In september verloor Engel een gelijkaardige rechtszaak tegen Van Ranst. Nu had de viroloog zich uitgesproken voor de camera. De vorige zaak verloor hij omdat de regels in België voor meningsuitingen in een krant veel strenger zijn. Nu oordeelt de rechtbank dat er evenmin sprake is van strafbare meningsuitingen. Het Openbaar Ministerie is van oordeel dat er hooguit beledigingen zijn gewisseld.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.