Nieuwste
Donny Roelvink waarschuwt volgers: ‘Spijt van laten slijpen tanden’
Donny Roelvink heeft dik spijt dat hij zijn tanden liet afslijpen. Dat deed hij om er parelwitte facings overheen te laten zetten. Hij adviseert zijn fans om dit niet te doen.
Sinds hij de facings in Turkije liet zetten, lijkt hij aan serieuze complicaties. Hij moet geregeld langs de tandarts om de ontstekingen af te remmen.
Donny waarschuwt: “Kijk jongens, we zijn allemaal mensen. We maken allemaal wel eens fouten. Ook ik ben een mens en ook ik maak fouten, maar je moet je fouten toe kunnen geven.”
Naïef en eigenwijs
Het model geeft toe dat hij naïef en eigenwijs is geweest. Hij had beter onderzoek moeten doen naar de werkwijze van de Turkse tandartsen. Zijn gezonde tanden zijn afgeslepen tot stompjes om er witte facings overheen te laten zetten.
“Achteraf heb ik daar heel veel spijt van gehad. Met dat tanden wegslijpen, dat gesodemieter. Ik was gewoon superstom en het enige dat ik nog kan doen is mijn volgers ervoor behoeden. Ik heb er destijds promotie voor gemaakt”, aldus Roelvink. Hij beseft dat hij een voorbeeldfunctie heeft met veel jonge fans. “Ga eerst met je tandarts zitten en kijken of het niet op een natuurlijke manier kan.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.