Nieuwste
Net binnen: Kabinet neemt vrijdag vervroegd nieuwe maatregelen
De geplande persconferentie op 3 december is vervroegd naar vrijdag als gevolg van het grote aantal besmettingen. Vrijdag komen er dus nieuwe maatregelen. Het Outbreak Management Team moet donderdag advies uitbrengen.
De vervroegde sluiting van de horeca en winkels heeft vooralsnog slechts een beperkt effect op de verspreiding van de ziekte.
Om de zorg te ontlasten, moet er volgens minister Hugo de Jonge deze week nog een kentering komen in de coronacijfers. Zo niet, moet het kabinet de kentering forceren met nieuwe maatregelen.
De minister van Volksgezondheid liet verstaan: “De cijfers zijn niet alleen aanhoudend hoog, maar zitten ook aan de bovenkant van de prognose. De afgelopen dagen hebben we eigenlijk het tegenovergestelde van de kentering gezien die we willen zien. Als het in dit tempo doorgaat, gaat het gewoon niet goed.”
Dinsdag lagen er 488 coronapatiënten op de ic’s van de ziekenhuizen. Als de tendens zich doorzet, liggen er deze week nog meer patiënten met corona op de ic’s dan vorig jaar in dezelfde periode.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.